مسئول مجمع جهادگران سپاه عاشورا در گفت و گو با بسیج خبر داد
تبریز- مسئول مجمع جهادگران سپاه عاشورا از برگزاری همایش توانمندسازی گروه های جهادی با عنوان «گنج» در دانشگاه تبریز خبر داد.
کد خبر: ۹۳۸۴۱۱۴
|
۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷

کیانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: این همایش آموزشی یکروزه و با همکاری بنیاد علوی برای نخستین بار در شمالغرب کشور برای ارتقای کیفی گروه های جهادی و توانمندسازی آن‌ها برگزار می شود.

وی ادامه داد: برای این همایش یک روزه که با محور کسب و کار برگزار خواهد شد 170 گروه جهادی در سامانه جهادگران ثبت نام کرده اند و کارشناسان و داوران طرح های گروه های جهادی را در آن بررسی خواهند کرد.

کیانی عرصه های ثبت نامی گروه‌های جهادی را شامل عرصه سلامت، عمرانی، اقتصادی، آسیب های اجتماعی و فرهنگی برشمرد و اضافه کرد: در این همایش تعدادی از گروه های جهادی به تشریح و دفاع از طرح هایی که زمان ثبت نام برای این همایش ارایه کرده‌اند در قالب طرح های مسأله محور خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه تاکید رهبر فرزانه انقلاب در پیام خود به جهادگران در یازدهم مرداد ۹۸ ارتباط با نهادهای مرتبط برای پشتیبانی از آن ها بود، گفت: در همین راستا این همایش با همکاری بنیاد علوی برگزار می شود تا گروه‌های جهادی بتوانند با حمایت این بنیاد طرح های خود را عملیاتی و اجرا کنند.

کیانی به نحوه فعالیت گروه های جهادی نیز پس از ادغام جهاد سازندگی اشاره و بیان کرد: با توجه به خلاء ایجاد شده فعالیت گروه های جهادی در قالب خدمت رسانی و محرومیت زدایی بسیج سازندگی ۱۷ اردیبهشت  ۷۹ تشکیل و هدایت و مدیریت گروه های جهادی به آن سپرده شد.

کیانی ادامه داد: با توجه به روحیه و تفکر جهادی جهادگران تاکنون فعالیت جهادگران در عرصه های مختلف نمود عینی یافته و اثربخشی آن را در مناطق مختلف محروم استان و کشور در قالب خدمات رسانی و محرومیت زدایی شاهد هستیم.

وی همچنین از فعالیت جهادگران در قالب مجمع در شهرستان ها و مرکز استان در قالب مسأله محور و احصا مشکلات منطقه مورد نظر خبر داد و افزود: این گروه ها با ریشه یابی مسأله و مشکل تلاش دارند طبق سیاق تخصصی کارگروه خود نسبت به رفع مشکل مورد نظر بر اساس یافته های علمی، اجتماعی و بومی منطقه وارد عمل شوند.

کیانی افزود: مرکز مطالعات و هدایت حرکت های جهادی نیز در بسیج سازندگی نقش راهبری و حمایت از گروه های تخصصی و عمرانی را برعهده دارد که پروژه محور بوده و بیشتر فعالیت های آن پس از انعقاد تفاهم نامه با نهاد های دیگر چون کمیته امداد و بهزیستی و ... انجام می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها