مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه گیلان
مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه قدس گیلان با بیان اینکه محصولات فناورانه تولید شده در گیلان قابلیت رقابت با نمونه خارجی را دارد گفت: این ظرفیت نیازمند توجه بیشتری از سوی مسئولان است.
کد خبر: ۹۳۸۴۲۸۵
|
۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سید جلیل قاسمی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ظرفیت استان گیلان در تولید محصولات فناورانه در سطح کشور بی‌بدیل است اظهار کرد: استعدادهای بالایی در زمینه تولید محصولات فناورانه در استان وجود دارد که باید این استعدادها مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به حمایت سپاه قدس گیلان از ارائه دهندگان ایده‌های نو گفت: این ظرفیت‌‌های موجود در گیلان را می‌توان از تولید محصولات فناورانه در استان شاهد بود از این رو سازمان بسیج علمی پژوهشی گیلان در راستای مأموریت ذاتی خود از ایده‌های نوین حمایت می‌کند.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه قدس گیلان با بیان اینکه در این راستا سایت سازمان بسیج علمی پژوهشی سپاه گیلان از مدت‌ها پیش راه‌اندازی شد، بیان کرد: مبتکران خلاق دارای طرح‌های نوین می‌توانند ایده‌های خود را در این سایت بارگذاری کرده و از این طریق طرح مورد نظر را به ما ارائه کنند.

قاسمی با اشاره به اینکه طرح‌های دریافت شده توسط کارگروه‌های علمی از جنبه‌های مختلف نظیر نوین بودن طرح، قابلیت تجاری شدن، به صرفه بودن و موارد دیگر بررسی می‌شود افزود: پس از تأیید طرح اگر طراح به امکانات و تجهیزات برای ساخت نمونه نیاز داشته باشد او را به مراکز رشد هدایت می‌کنیم.

به گفته مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه قدس گیلان وظیفه ذاتی سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری در مجموع حمایت از ایده‌ها و مبتکران و هدایت آن‌ها به مراکز رشد جهت ایجاد نمونه اولیه است.

قاسمی با تأکید بر لزوم توجه به ایده‌های نو در گیلان تصریح کرد: در استان گیلان ظرفیت تبدیل ایده به اختراع بالا است و تعداد بالای محصولات تولید شده نیز اثبات این ادعا است؛ همچنین تولید محصولاتی نوین برای حل مشکلات استان یکی از دغدغه‌های فناوران گیلانی است.

وی با بیان اینکه به‌عنوان مثال در این راستا می‌توان به پیگیری جهت تولید محصولی برای حل مشکل پسماند استان اشاره است، افزود: در این حوزه ایده‌هایی ارائه و به نمونه نیز تبدیل شده است؛ به دنبال طرحی جامع برای حل این معضل در استان هستیم.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه قدس گیلان  اعتماد به این ظرفیت نخبگانی از سوی مسئولان کشور بهره‌گیری از محصولات فناورانه در جهت حل مشکلات تأکید کرد و گفت: با وجود اینکه هزینه‌ تولید بسیاری از محصولات فناورانه به صرفه است اما هنوز اعتماد لازم به این ظرفیت‌ها وجود ندارد.

قاسمی با بیان اینکه سازمان بسیج علمی پژوهشی کشف استعدادها در این عرصه را از طریق بسیج دانش‌آموزی و بسیج دانشجویی دنبال می‌کند اظهار داشت: همچنین در همه محلات و روستاها نیز بسیج علمی دایر است.

وی با اشاره به اینکه این استعدادها پس از شناسایی به ما معرفی خواهند شد گفت: همچنین این سازمان پرورش و شکوفایی استعدادها را توسط پایگاه‌های علمی و یا بستر فضای مجازی مورد استفاده دانش‌آموزان و دانشجویان دنبال می‌کند.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه قدس گیلان  از آمادگی بسیج به منظور دریافت طرح‌های نو بیان کرد: سایت بسیج علمی پژوهشی گیلان آماده استقبال از طرح‌های فناورانه جوانان در حوزه‌های مختلف است؛ در همه شهرستان‌های استان مراکز رشد ایجاد شده که وظیفه آن شکوفایی مبتکران دارای ایده‌های نوین است.

قاسمی رویکرد سازمان مبنی بر تولید محصولاتی برای حل مشکلات موجود در استان را مورد تاکید قرار داد و افزود: سعی داریم از همه ظرفیت‌های نخبگانی گیلان در راستای حل معضلات استان بهره‌گیری ‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات