خبرهای داغ:
رییس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد خبر داد
اسدآباد-رییس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد از اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر مواد خام دامی و برخورد با ماهی فروشان سیار و دوره گرد در خبر داد.
کد خبر: ۹۳۸۴۳۵۲
|
۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۸
طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی اسدآباد

حسین وثوقی کیا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در اسدآباد از اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر مواد خام دامی و برخورد با ماهی فروشان سیار و دوره‌گرد خبر داد و اظهار داشت: اداره دامپزشکی شهرستان در راستای تأمین سلامت و امنیت غذایی جامعه و خدمت رسانی به مردم فهیم اسدآباد اجرای طرح تشدید در دو شیفت کاری صبح و بعدازظهر در تمام مراکز، عرضه توسط بازرسان بهداشتی این اداره تحت نظارت و بازرسی قرار می‌گیرند.

وی هدف از اجرای این طرح را برخورد با فروشندگان غیرمجاز سیار و دوره گرد ماهی عنوان کرد و افزود: از تمام مراکز عرضه مواد خام دامی از قبیل قصابی‌ها، مرغ فروشی‌ها، لبنیاتی‌ها، خودروهای حمل فرآورده‌های خام دامی، سردخانه‌ها، رستوران‌های بین راهی، مراکز تهیه غذا و ... توسط تیم بازرسی اداره دامپزشکی اسدآباد بازدید بعمل می‌آید.

وثوقی کیا افزود: سلامت فرآوردهای خام دامی و مواد پروتئینی بسیار حائز اهمیت است و همشهریان باید در هنگام خرید ماهی به ویژگی‌های ماهی سالم مانند قابلیت ارتجاعی گوشت ماهی، داشتن پولک، رنگ صورتی آبشش‌ها که نشان از تازگی و سلامت ماهی است توجه کنند.

وی شرایط نگهداری ماهی را یکی از فاکتورهای مهم سلامت آن بیان داشت و افزود: ماهی تازه در دمای ۰ تا ۴+ درجه سانتیگراد در شرایط یخچالی و ماهی منجمد در دمای ۱۸- درجه سانتیگراد باید نگهداری شود.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد عنوان کرد: از آنجایی که برابر ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور، عرضه ماهی تازه و منجمد و سایر مواد غذایی با منشأ دامی توسط خودروهای دوره‌گرد و به صورت سیار ممنوع است، از شهروندان اسدآبادی درخواست داریم ضمن تهیه مواد غذایی با منشأ دامی از مراکز مجاز و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی از خرید ماهی از خودروهای سیار و دوره گرد اکیدا خودداری کرده و در صورت مشاهده خودروهای عرضه ماهی متخلف، مراتب را با شماره تماس رسیدگی به شکایات مردمی ۱۵۱۲ و ۰۸۱۳۳۱۴۸۰۲۰ اطلاع رسانی کنند تا در اسرع وقت و با همکاری نیروی محترم انتظامی با متخلفان برخورد قانونی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات