مدال قهرمانی المپیک و جهان تلاش بی وقفه می‌طلبد/تجلیل از مدال آور شاهرودی آسیا

شاهرود_رییس اداره ورزش و جوانان شاهرود گفت: ورزش قهرمانی سال‌ها تمرین و برنامه برای دست یابی به سکوی قهرمانی جهانی و المپیکی نیاز دارد.
کد خبر: ۹۳۸۴۳۶۱
|
۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۰

به گزارش خبرنگار بسیج، مقدادتیموری پنجشنبه شب در آیین تجلیل از «هادی خالقیان» تکواندوکار شاهرودی دارنده مدال برنز مسابقات آزاد آسیایی در سالن ورزشی صالحین سپاه ناحیه شاهرود افزود:این استان سال‌ها منتظر کسب عناوین جهانی و المپیکی رشته مبارزه (کیوروگی) مردان برای خانواده تکواندو بود.
وی تمرین مستمر، با برنامه ریزی مدون و جدول‌های خاص تغذیه ای، روانشناسی و بدنسازی زیر نظر متخصصان امر را برای دستیابی به هدفی بزرگ ضروری برشمرد.
رییس هیات تکواندوی شهرستان شاهرود هم در این نشست گفت: ورزش قهرمانی در رشته پر طرف دار تکواندو به دلیل وجود تعدادبالای مبارز جویای نام در وزن‌های مختلف به آسانی دست یافتنی نیست.
علی اکبر ابراهیمیان افزود: با وجود کرونا در ۱۹ ماه گذشته هزینه‌های بسیاری برای تمرین حرفه‌ای قهرمان آسایی استان سمنان انجام شده است.
به گفته وی، مبارز این رشته ورزشی باید بتواند هرچه آموخته را در زمان کوتاهی که برای مبارزه در اختیار دارد به منصه ظهور برساند.
معاون سیاسی و امینتی فرماندار شاهرود در این آیین گفت: ورزش حرفه‌ای و قهرمانی مدعیان را به چالش‌هایی می‌کشاند که به اهمیت برنامه ریزی را بیش از پیش برای قهرمانان نمایان می‌کند.
علیرضا آشوری جذب بیشتر جوانان و نوجوانان به ورزش را باعث کاهش بسیاری از چالش‌های فردی و اجتماعی برشمرد.
وی ورزشکاران حرفه‌ای و کسب عناوین مهم قهرمانی ملی، جهانی و المپیکی رابرای ایجاد انگیزه و دست یابی به این امر مهم در گروه همسالان باشگاه‌های ورزشی را بسیار دارای اهمیت دانست.
به گفته وی، ترویج و توسعه ورزش قهرمانی جوانان را از ورود به انحرافات فردی و و اجتماعی باز می‌دارد.
مربی هادی خالقیان در این دروه از مسابقات قهرمانی آسیا در این آیین گفت: بازماندگان از رقابت‌های المپیکی با وجود محدودیت‌های جهانی کرونا خود را برای میدان‌های مختلف بین المللی و آسیایی آماده کرده بودند.
ساجد مولانا افزود: تکواندوکاران مهمی از کشور‌های مختلف مانند ترکیه، روسیه، عراق و هند با ترکیب اصلی تیم ملی خود به رقابت‌ها آمدند.
به گفته این مربی رسمی فدراسیون تکواندوی کشور، حاضران در این رقابت‌ها و حتی قهرمانان مسابقات بین المللی فجر امسال نیز در این دوره از مسابقات آسیایی برای به نمایش گذاردن اقتدار خود و کشورشان در این رشته ورزشی پا به عرصه این مسابقات گذاشتند.
مسابقات تکواندوی قهرمانی آزاد آسیایی در دهه آخر مهر ماه با حضور ملی پوشان کشور‌های مختلف برگزار شد.
آیین تجلیل از هادی خالقیان دارنده مدال برنز مسابقات آزاد آسیایی با حضور جمعی از مسوولان شهرستان شاهرود، تکواندو کاران هیات تکواندوی این شهرستان، بسیجیان و خانواده شهید شاخص ورزش کشور، سردار شهید حسین غنیمت پور وسهیل مولانا نخستین مدال آور بین المللی کیوروگی استان سمنان پیشکسوت و و ملی پوش سابق تیم ملی تکواندو در مجموعه ورزشی سپاه ناحیه شاهرود برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار