خبرهای داغ:
وحدت مولفه مهم جامعه اسلامی است که امامین انقلاب هم از ابتدای انقلاب بر آن تاکید داشته اند و عنوان کرده‌اند که رمز پیروزی و موفقیت و رمز ماندگاری نظام وحدت میان شیعه و سنی است.
کد خبر: ۹۳۸۴۴۳۲
|
۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷

در هفته وحدت که بر محور پیامبر وحدت آفرین و ولادت خجسته او شکل گرفته است، میثاق ها مستحکم و پیمان ها استوارتر می گردد و خون ها در هم می جوشد و دست ها و بازوها در هم قرار می گیرد و چهره ها بر یکدیگر لبخند پیروزی می زنند، همه اقشار باهم بوده و امت اسلامی سرود وحدت سر می دهند.

زمانی اهمیت وحدت میان شیعه و سنی اهمیت نمایان می شود که دشمنان قسم خورده اسلام برای از بین بردن این وحدت و همدلی امت اسلام خوابهای پریشان بسیاری دیده اند و از هر بهانه ای برای ایجاد تفرقه و فتنه انگیزی و دو دستگی های قومیتی و مذهبی استفاده می کنند.

وحدت مولفه مهم جامعه اسلامی است که امامین انقلاب هم از ابتدای انقلاب بر آن تاکید داشته اند و عنوان کرده‌اند که رمز پیروزی و موفقیت و رمز ماندگاری نظام وحدت میان شیعه و سنی است.

در جمهوری اسلامی با حفظ وحدت در طول این سالیان و اطاعت از اوامر رهبر عزیزمان اجازه ندادیم که اجنبی و بیگانه در صفوف متحد ما نفوذ کند. در مورد چرایی توطئه های دشمنان برای حذف مولفه وحدت امت اسلامی باید گفت شکاف و تفرقه در میان شیعه و سنی می تواند بخشی از انرژی حاکمیت را صرف حل اختلاف کند و این خود سبب تضعیف یک ملت است.

وحدت نماد همدلی در کشور است آنهایی که به دنبال شکست وحدت و دامن زدن به این اختلافات قومی و مذهبی هستند اهداف خبیثانه دیگری در سر دارند.
بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) از پیشگامان وحدت میان شیعه و سنی هستند و اگر ما هم دنباله‌روی امام و اندیشه‌های ایشان باشیم اختلاف و یا شکافی میان شیعه و سنی ایجاد نمی شود چرا که نگاه استراتژیک امام خمینی به این مسئله بسیار حیاتی و عمیق بود که به همین بهانه و در جهت تقویت همدلی و برادری هفته وحدت را معرفی می‌کنند.

از طرفی رهبر معظم انقلاب به آن دسته از مدعیان دینداری که با بیگانگان ارتباط گرفته و در پازل آنان بازی می کنند هشدار می دهد که؛ آن تشیّعی که ارتباط به MI6 انگلیس داشته باشد، آن تسنّنی که مزدور سی‌آی‌ای آمریکا باشد، نه آن شیعه است، نه آن سنّی است؛ هر دو ضدّ اسلامند.

جمهوری اسلامی به عنوان یک کشور مسلمان و پیشرو در طول ۴۳ سال گذشته تمام تلاش و توان خود را برای وحدت جهان اسلام مصروف داشته است و نامگذاری هفته وحدت از دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول عمل به تعالیم الهی در راستای خنثی‌سازی اهداف دشمنان است.

امید آنکه کشورهای اسلامی و امت اسلام با شناخت کامل از توطئه‌های دشمنان به ویژه آمریکای جنایتکار و صهیونیسم بین‌الملل و رژیم کودک کش اسرائیل و با شناخت همه این فتنه انگیزی ها به سمت وحدت کلمه حرکت کنند و آینده درخشانی را برای اسلام و امت اسلامی و سرزمین‌های اسلامی رقم زنند.

نگارنده: افتخار شریفی، دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سیاسی

ارسال نظرات
پر بیننده ها