خبرهای داغ:
سرهنگ نجاتی گفت: اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه، نقشه راه مقابله با آسیب های اجتماعی است و بیشتر باید مورد توجه مسئولین قرار گیرد.
کد خبر: ۹۳۸۴۴۳۶
|
۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، سرهنگ مهدی نجاتی آتانی، مسئول اجتماعی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در دوره آموزشی طرح سلام ( پیشگیری از آسیب های اجتماعی ) که با حضور مدیران و اعضای شورای محلات کرامت شهرستان بوئین زهرا در حسینیه ناحیه برگزار شد، به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: در منظومه فکری رهبر معظم انقلاب، آسیب های اجتماعی همچون بلایای طبیعی هستند و باید فکر اساسی در این مورد کرد و در راهکارهای مقابله با آسیب های اجتماعی، کرامت انسانی و حفظ سلامت روانی، اجتماعی و اخلاقی افراد آسیب دیده باید مورد توجه ویژه کارشناسان قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: توجه ویژه به نسل جوان در مدیریت کشورداری بسیار حائز اهمیت است، کشور ما در حال حاضر به سمت یک کشور پیر در حال حرکت است، ولی کشورهای همسایه ما کشورهای جوانی هستند. مسئولین امر باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند، چرا که کشورهای پر جمعیت و جوان همیشه چشم طمع و حمله به کشورهای پیر در سر داشته اند.

سرهنگ نجاتی آتانی، به شش اقدام سپاه در مقابله با آسیب های اجتماعی با محوریت محله محور اشاره کرد و گفت: شناسایی، بستر سازی، اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه، درمان، ارشاد و اقدام قاطع و صیانت و حمایت از خانواده های آسیب دیده، شش اقدام سپاه برای مقابله با آسیب های اجتماعی با محوریت محله محور است. در میان این اقدامات شش گانه، اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه، نقشه راه مقابله با آسیب های اجتماعی است و بیشتر باید مورد توجه مسئولین قرار گیرد.

مسئول اجتماعی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، در پایان، آفت شناسی در فعالیت های فرهنگی را موضوع بسیار مهم دانست و گفت: آفات در زمینه های فرهنگی، تدریجی و آرام آرام در جامعه وارد می شود و به یک باره و چشم گیر وارد نمی شود. از این رو، آفت شناسی باید قبل از اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه مورد بررسی قرار گیرد، چرا که اگر آفت شناسی صورت نگیرد، اقدامات فرهنگی بیشتر از آنکه مفید بخش باشد خسارت بار خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها