سراوان/ سرهنگ پاسدار مالدار گفت: مذاهب مختلف اسلامی در ایران با حضور در مناسبت های مختلف مذهبی، وحدت اسلامی را به نمایش گذاشته اند.
کد خبر: ۹۳۸۴۴۵۲
|
۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵

 فرمانده سپاه شهرستان سراوان در گفتگو با خبر گزاری بسیج در سراوان گفت: مذاهب مختلف اسلامی در ایران با حضور در مناسبت های مختلف مذهبی، وحدت اسلامی را به نمایش گذاشته اند.

سرهنگ پاسدار احمد مالدار افزود: بنا به روایت اهل سنت ۱۲ ربیع الاول و طبق روایات شیعه ۱۷ ربیع الاول سالگرد ولادت نبی مکرم اسلام (ص) است که این فاصله زمانی بنا به تدابیر حضرت امام خمینی (ره) هفته وحدت نامگذاری شد.

وی افزود: یکی از راه های مقابله با استکبار جهانی تلاش در جهت ایجاد وحدت اسلامی میان مسلمانان است که این امر به خوبی در ایران نمود دارد و همواره مذاهب اسلامی در کشور با هوشیاری مقابل توطئه های دشمنان ایستاده اند‌.

این مسئول بیان کرد: در سیستان و بلوچستان که فرق های مختلف تشیع و اهل سنت وجود دارد با پذیرش تفاوت نگرش های دینی، فرهنگی و مذهبی در مجالس و محافل و بسیاری از مناسبت های مذهبی یکدیگر شرکت می کنند که تا کنون هیچ گونه مشکلی به وجود نیامده است.

وی اظهار داشت: وحدت در سیستان و بلوچستان و به ویژه شهر سراوان بی نظیر است چرا که در این خطه از کشور اندیشمندان، علما، روحانیون فرهیخته بی شماری وجود دارد که در این زمینه آگاه سازی های فراوانی انجام داده اند.

 مالدار بیان کرد: نیاز است به مشترکات به جای اختلافات میان مذاهب بیشتر پرداخته شود تا یکپارچگی به معنای واقعی میان فرق مختلف ایجاد و پایدار باشد‌ تا در جهان به الگوی وحدت جلوه گری کنیم.

ارسال نظرات