تامین امنیت اجتماعی برای عموم مردم افغانستان وظیفه دولت طالبان است

هیرمند/ حجت الاسلام راشکی گفت: دولت طالبان باید هرچه زودتر فضا را برای حضور مجاهدین جامعه شیعیان افغانستان در ارگان‌های دولتی و امنیتی باز نمایند، تا زمینه حضور این عزیزان در مشارکت جهت حفظ امنیت کشور فراهم شود.
کد خبر: ۹۳۸۴۵۶۷
|
۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۶

به گزارش خبرنگار بسیج از هیرمند، نمازجمعه شهرستان مرزی هیرمند علیرغم وخامت اوضاع جوی و طوفان شدید گرد و خاک، با حضور مؤمنان نمازگزار، به‌ امامت حجت‌الاسلام والمسلمین راشکی امام جمعه این شهرستان، در مسجد جامع الغدیر دوست محمد، برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین راشکی در خطبه‌های نمازجمعه آخرین هفته مهرماه ۱۴۰۰ پس از سفارش به رعایت تقوی الهی، با تفسیر آیه ۲۱ سوره مبارکه احزاب، به پاره‌ای از اتفاقات تاریخی که همزمان با ولادت رسول مکرم اسلام به وقوع پیوست اشاره کرد و ضمن برشمردن برخی از اوصاف ویژگی‌های آن حضرت، برگرفته از کلام وحی، افزود: خداوند متعال در قرآن به علاقه قابل تحسین پیامبر اسلام به هدایت مردم تصریح نموده، از ایشان به عنوان مظهر خُلق عظیم یاد می‌کند. صبر و بردباری و مناجات و نیایش‌های خالصانه آن حضرت در آغاز بعثت او را نسبت به مسئولیت خطیر هدایت بشر آگاه نمود. ایشان به عنوان پدری دلسوز و رئوف و مهربان، نخستین کسی هست، که در روز جزا مسلمانان را شفاعت خواهدکرد و مايه مصونیت مردم از عذاب الهی خواهدشد.

امام جمعه شهرستان هیرمند ضمن محکوم کردن جنايات اخیر و انفجارهای تروریستی در مساجد شیعیان افغانستان تصریح کرد:
جنايات تروریستی هفته‌های اخیر در مساجد جامع شیعیان قندوز و قندهار ریشه در سیاست‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان کینه توز اسلام و مسلمین دارد، یک بار دیگر پرده‌ از چهره خبیث مزدوران سفاک و خودفروخته، شیطان بزرگ آمریکای جهانخوار و سران رژیم نامشروع صهیونیستی برداشت. این جنايات ددمنشانه را به شدت محکوم می‌کنیم.

وی بیان کرد: تامین امنیت اجتماعی برای عموم مردم افغانستان وظیفه دولت طالبان است، بقایای خونخوار گروهک منحوس داعش بدانند، بهای این جنايات غیر انسانی را به شدیدترین وجه ممکن خواهندپرداخت و این منطقه برای همیشه از لوث وجود نحس آنان پاک خواهد شد.

امام جمعه شهرستان هیرمند با تاکید بر ضرورت ساماندهی وضعیت فعلی و تامین بدون قید و شرط امنیت شیعیان، خطاب به دولت نوپای افغانستان متذکر شد؛ و ادامه داد: دولت طالبان باید هرچه زودتر فضا را برای حضور مجاهدین جامعه شیعیان افغانستان در ارگان‌های دولتی و امنیتی باز نمایند، تا زمینه حضور این عزیزان در مشارکت جهت حفظ امنیت کشور فراهم گردد.

خطیب جمعه هیرمند با یادآوری سالروز شهادت مظلومانه حضرت آیت‌الله سیدمصطفی خمینی در سال ۱۳۵۶، سیاست نه شرقی، نه غربی، را از اصول و سیاست‌های کلی و تِز فکری آن شهید والامقام برشمرد و گفت: امام خمینی(ره) مطابق همین سیاست مهم و حیاتی، دو بلوک شرق و غرب را عامل اصلی بدبختی‌های ملت‌های مسلمان و همچنین تمام جوامع انسانی معرفی نمودند.

وی همچنین گفت: آیت‌الله شهید حاج سیدمصطفی خمینی همان‌طور که در مباحث فقهی دارای اصول و مبانی اختصاصی بود، در خصوص برنامه‌ها و مباحث سیاسی نیز مبانی فکری قوی داشت.

این مسئول در پایان به رویداد مهم لایحه ذلت بار کاپیتولاسیون و خسارات عدیده ناشی از پذیرش این لایحه نحس، پرداخت و بیان کرد؛ حضور بدون حد و مرز آمریکائی‌ها در ایران و برخورداری از مصونیت قضائی، فضای امن و زمینه مناسبی‌ برای افزایش جرائم و جنايات و اشاعه فساد و فحشا فراهم ساخته بود و حضرت امام خمینی نسبت به این لایحه کثیف به شدت اعتراض کرد و با افشای مقاصد شوم سیاستمداران و سرسپردگان خارجی، در مقابل رفتارهای پرخطر و اهانت‌آمیز آمریکایی‌ها، که آداب و رسوم اسلامی را هدف قرار داده‌بودند، مقاومت کرد، لایحه شوم کاپیتولاسیون، علاوه بر آزار مردم، موجب جریحه دار شدن احساسات ضد آمریکایی شهروندان ایرانی گردید، و در واقع نقض آشکار استقلال و حاکمیت ملی ایران بود، همه مردم نسبت به شاه و دولت خشمگین شدند و حضرت امام خمینی از آن به عنوان سند بردگی ملت ایران تعبیر کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار