کارشناس مسائل دینی:

شخصیت پیامبر اعظم از دلایل رشد و سرعت انتشار اسلام در جهان می باشد

کارشناس مسایل دینی در آیین جشن هفته وحدت در ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان، سیره پیامبر را یکی از دلایل رشد وسرعت انتشار اسلام در جهان برشمرد.
کد خبر: ۹۳۸۴۶۱۶
|
۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۶

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ به مناسبت میلاد پیامبراکرم (صلی الله علیه وآله) و امام جعفر صادق علیه السلام مراسم جشنی در نمازخانه پیامبراعظم ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان برگزار شد.

حجت الاسلام محمد مراد اوستاد دراین مراسم باتبریک هفته وحدت مطالبی را پیرامون شخصیت و  سیره زندگی پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) بیان کرد.

وی افزود:  نعمتهای خداوند دوگونه اند، یکی نعمتهای عام که شامل همه انسانها حتی کافران و موجودات کره زمین می شود و دیگری نعمتهای خاص که شامل مومنین می شود مثل نعمت قرآن و نعمت رسالت و نبوت و شخصیت و سیره پیامبر اعظم که این نعمت بزرگ از دلایل رشد و سرعت انتشار اسلام در کنار نعمت هایی همچون کتاب قرآن  می باشد که فصاحت و بلاغت این کتاب عظیم و  اخلاق پیامبر عظیم الشان اسلام را از دلایل این رشد می توان برشمرد .

اوستاد گفت: خداوند هم در قرآن با جمله ی (انک لعلی خلق عظیم ) از پیامبر اکرم نام می برد و در جایی دیگر نیز می فرمایند که ( فبما رحمه من الله لنت لهم و لو کنت فظا غلیظ القلب لانفضوا من حولک ) و  دلیل جمع شدن مسلمانان حول محور عظیم الشان پیامبر(صلی الله علیه وآله)  را نرم خوئی و اخلاق خوش پیامبر اکرم می خواند.

کارشناس مسایل دینی ادامه داد: حضرت رسول اکرم به گونه ای ساده زندگی می کردند که اگر فرد غریبه ای وارد مدینه می شد پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) که در آن زمان رئیس حکومت اسلامی بودند را نمی توانست ازدیگران تشخیص دهد.

وی، افزود: پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) بسیاری را با صبر خود، اخلاق کریمانه، تحمل بد رفتاری ها و آزار و اذیت کفار، مسلمان نمودند؛ ایشان شخصیتی هستند که خداوند در قرآن به خاطر نعمت وجود ایشان بر مومنین منت می گذارد و ایشان را الگو و اسوه همه معرفی می نماید و می فرماید (لقد کان لکم فی رسول الله اسوه حسنه ).

در ادامه این مراسم جشن یکی از ذاکران اهل بیت علیهم السلام در وصف پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله و امام جعفر صادق علیه السلام به مولودیه خوانی پرداخت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار