به گزارش خبرگزاری بسیج، مصطفی هدایی در حاشیه برگزاری جشنواره تیونینگ، کمپینگ، آپشن، مجموعه خودروهای کلاسیک و آفرود، لوازم جانبی و مصرفی اظهار کرد: یکی از مهمترین مسائل در دنیای پیشرفته کنونی این است که رسانههای خبری چگونه نیازمندهای مخاطبان را به بهترین نحو و مبتنی بر دانش و علم روز برآورده ساخته و قادر به فعالیت در فضای رقابتی با بستههای متنوع و مطلوب باشند.
وی گفت: نیازسنجی جامعه آماری مخاطبین رسانه بهویژه رسانههای خبری حکایت از آن دارد که ذائقه مخاطبان به سمت تولیدات ویدئویی و تصویری تغییر یافته، به عبارت بهتر روزنامهها، متنهای طولانی تحلیلی و گزارشهای مفصل جایگاه خود را به گزارشهای ویدئویی و برنامههای تصویر محور دادهاند.
مدیرعامل مجتمع رسانهای آفتاب بیان داشت: در چنین شرایطی شاهد مرگ تدریجی روزنامهها و مطبوعات قدیمی و جایگزینی رسانههای مبتنی بر فناوری اطلاعات و شبکههای اجتماعی هستیم و در این قالب نوین مخاطبان بهدنبال دسترسی به بسته خبری کامل، مختصر و مفید هستند و در این بین تصویر و ویدئو این وظیفه را برعهده گرفته تا پیامها را در قالب خوراک ویدئویی به مخاطبان عرضه کند.
هدایی خاطرنشان کرد: در این میان مخاطبان شبکههای اجتماعی بهویژه خواهان تولیدات ویدئویی با مدت زمان کوتاه و اطلاعات جذاب و مفید هستند، از سویی با توجه به هزینههای اینترنت کاربران تولیداتی را میپسندند که در کوتاهترین زمان امکان استفاده از آنها فراهم شود.
وی با تاکید بر اینکه هر برنامه روابط عمومی یک تا پنج هدف را دنبال میکند، افزود: برای یک کارگزار روابط عمومی گرفتار روزمرگی که از شیوه تفکر خلاقانه به دور است، شاید تنها راه ارتباطی برای معرفی را شرکت در نمایشگاه و انتشار نشریه یا عملکرد سازمان بداند.
مدیرعامل مجتمع رسانهای آفتاب ادامه داد: این در حالی است که از طریق شیوه تفکر خلاقانه علمی و هنری همراه با نوآوری میتوان با استفاده از کانالهای ارتباطی جدید از جمله تهیه عکس، اسلاید و نمودار به نتایج مطلوبتری رسید.
هدایی خلاقیت و نوآوری یکی از اساسیترین و بنیادیترین ویژگیهای خاص کارگزاران روابط عمومی برشمرد و تاکید کرد: خلاقیت و نوآوری در رشد و ظهور مهار های مختلف مرتبط با وظایف روابط عمومی موثر است.
وی اظهار کرد: این ویژگی از طریق ایجاد زمینههای انعطافپذیری ذهنی و رفتاری در توسعه روابط اجتماعی نقش مهمی داشته و عامل موفقیتهای فردی، شغلی و اجتماعی است، دانش پایه در زمینه ارتباطات در کنار کسب تجربه و تخصص عامل مهمی در رشد خلاقیت کارگزاران روابط عمومی است.
مدیرعامل مجتمع رسانهای آفتاب با تاکید بر اینکه فعالیت بدون هدف در عرصه کسب و کار امکان موفقیت را به شدت کاهش میدهد، بیان کرد: از اینرو توصیه میشود با استفاده از تکنیک SMART بر روی تعیین اهداف با ویژگیهایی نظیر قابلیت دستیابی و اندازهگیری دقیق، منحصر به فرد بودن، زمان محور و مناسب با وضعیت تاکید شود.
هدایی عنوان کرد: از طرفی در عصر فناوریهای جدید و با توجه به افزایش ضریب رسانه در روزگار کرونایی این امکان به خوبی فراهم شده است که از طریق یک پلتفرم ویدئویی پذیرای میلیونها بازدیدکننده بود، به عبارت سادهتر نمایشگاه مجازی در قالب واقعیت مجازی امکانپذیر شده است.
انتهای پیام/***
وی با تاکید بر اینکه شیوههای انعکاس فعالیتها، برنامهها و طرحهای سازمان به مخاطبان متفاوت و به تفکر خلاقانه کارگزاران روابطعمومی وابسته است، افزود: میتوان از این بستر و ظرفیت برای پذیرایی از بازدیدکنندگان در جشنواره تیونینگ، کمپینگ، آپشن مجموعه خودروهای کلاسیک و آفرود، لوازم جانبی و مصرفی به نحو مطلوب بهره برد.
انتهای پیام/*