رزمایش نظامی روسیه که با هدف نشان دادن آمادگی مسکو برای محافظت از تاجیکستان در صورت وقوع حمله‌ای از جنوب و خاک افغانستان توسط تروریست‌ها، طراحی شده بود، بعد از شش روز به پایان رسید.
کد خبر: ۹۳۸۴۸۱۶
|
۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، رزمایش نظامی روسیه که طی شش روز اخیر در نزدیکی مرز تاجیکستان و افغانستان در حال برگزاری بود، روز شنبه به پایان رسید.

رسانه‌های محلی گزارش دادند که این رزمایش با هدف نشان دادن آمادگی روسیه برای محافظت از تاجیکستان در صورت وقوع حمله‌ای از جنوب و از خاک افغانستان توسط تروریست‌ها، طراحی شده بود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، روابط تاجیکستان با سران طالبان در کابل از همان ابتدا خوب نبود و انتشار گزارش‌هایی مبنی بر افزایش حضور شبه‌نظامیان در دو طرف مرز روسیه، باعث نگرانی مسکو شده است.

در این رزمایش که توسط سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) که شامل بلاروس، ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان نیز می‌شود، بیش از ۴ هزار نظامی و همچنین تانک، توپخانه و هواپیماهای تهاجمی شرکت داشتند.

به نوشته رویترز، «استانیسلاو زاس»، دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی، با بیان اینکه رزمایش مذکور با هدف نشان دادن «اینکه هیچگونه تهاجمی به خاک تاجیکستان مجاز نخواهد بود» انجام گرفت، توضیح داد: «ما تاجیکستان را در برابر خطر تنها نخواهیم گذاشت».

پیش از این، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه وضعیت کنونی در افغانستان هنوز پایدار نیست و تروریست‌ها سعی می‌کنند از آن سوءاستفاده کنند، تصریح کرد: «تهدید واقعی، انتقال فعالیت‌های تروریستی و مواد مخدر از افغانستان به خاک کشورهای همسایه است. تهدیدهای تروریسم و ​​قاچاق مواد مخدر هنوز در افغانستان وجود دارد».

ارسال نظرات