خبرهای داغ:
کارشناس مذهبی سپاه امام حسین(ع) شهرستان بوئین زهرا؛

بنای خانواده بر پایه مهر مادرانه و تدبیر پدرانه تأسیس شده است

حجت الاسلام درزی، بنای خانواده را بر پایه مهر مادرانه و تدبیر پدرانه دانست و گفت: آفرینش زن و مرد از یک گوهر است و هیچ مزیتی مرد به زن در اصل آفرینش ندارد.
کد خبر: ۹۳۸۵۰۰۸
|
۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام علی نقی درزی، کارشناس مذهبی و امام جماعت مسجد امام حسین(ع) شهر دانسفهان در مراسم جشن میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) که به همت بسیج خواهران دانسفهان برگزار شده بود، به اثبات تساوی اهل بیت(ع) در فضیلت و برهان نبوت و امامت اشاره کرد و گفت: آنچه مسلم است و در روایات اسلامی نیز آمده است، اهل بیت(ع) در فضایل و کمالاتی همچون ایمان، تقوا، شجاعت، حلم، سخاوت و علم با هم یکسانند و تفاوتی با یکدیگر ندارند. همه آنها نور واحدی بوده اند که به انوار گوناگون منشعب شده اند.

وی در ادامه افزود: یکی از بهترین القاب پیامبر گرامی اسلام(ص)، مصطفی است، و این لقب، افتخار بزرگی است برای امت اسلامی. چرا که به معنی برگزیده است و خداوند متعال، پیامبر(ص) را از میان عالم هستی برگزیده است.

حجت الاسلام درزی، بنای خانواده را بر پایه مهر مادرانه و تدبیر پدرانه دانست و گفت: آفرینش زن و مرد از یک گوهر است و همه زنان و مردان، مبدأ واحد دارند و مبدأ فاعلی همه آنها نیز خدای یگانه و یکتاست و هیچ مزیتی مرد به زن در اصل آفرینش ندارد. در تأسیس خانواده، اصل و اساس مهر و رأفت و گرایش و جاذبه بر عهده مادر است و از لحاظ مدیریت، تأمین هزینه، تعهد کارهای اجرایی و سرپرستی و دفاع از حوزه تدبیر خانواده بر عهده پدر است.

امام جماعت مسجد امام حسین(ع) شهر دانسفهان، در پایان سخنان خود، زنان را پیشتاز عرصه فرهنگ دانست و گفت: از نمونه های بارز نبوغ فکری زن، همتایی او با مرد در مهم ترین فضیلت های است که خدا برای انسان ذکر می کند. امروز در جنگ نرم، دشمنان به این موضوع تأکید کرده اند که مبارزه علیه انقلاب اسلامی را اگر صد کیلومتر فرض کنیم، نود و پنج کیلومتر باید کار فرهنگی انجام بدهیم و پنج درصد حمله نظامی. از این رو، زنان به عنوان سنگربانان خانواده باید در عرصه فرهنگ پیشتاز باشند و کانون خانواده را با مسائل فرهنگی و مهر و محبت مادرانه گرم نگه دارند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها