رئیس سازمان بسیج مداحان کشور:

مهمتربن و بالاترین قدرت امروز مسلمانان حفظ و تقویت وحدت است

زاهدان/ رئیس سازمان بسیج مداحان کشور و مسئول سازمان بسیج مداحان استان سیستان و بلوچستان با جمعی از علماء اهل سنت زاهدان در سالروز میلاد با سعادت پیامبر مهربانی ها حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) دیدار و گفتگو کردند.
کد خبر: ۹۳۸۵۰۱۰
|
۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، رئیس سازمان بسیج مداحان کشور و مسئول سازمان بسیج مداحان استان سیستان و بلوچستان با جمعی از علماء اهل سنت زاهدان در سالروز میلاد با سعادت پیامبر مهربانی ها حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) دیدار و گفتگو کردند.

مولوی یوسف گرگیج ضمن گرامیداشت ایام وحدت به مجموعه اقداماتی که از شروع بیماری کرونا داشتند اشاره کرد و گفت: از جمله فعالیتهای مهم در این دوره تشکیل گروه جهادی برای شناسایی بیماران کرونایی، رسیدگی به این بیماران در بخش تهیه دارو، غذا و همچنین تشییع و تدفین فوتی ها بوده است که وی از مجموع این اقدامات به عنوان جهاد اکبر یاد کرد.

وی با اشاره به این مطلب که این گروه جهادی برخاسته از بسیجی ها و مردم حاشیه شهر است، ادامه داد: معمولا هر جهادی که در جهان رخ میدهد متشکل از همین مستضعفین است، چه بسا که در جنگ ۸ساله تحمیلی نیز شاهدبودیم که همین ها کنار امام ایستادند و به ندای امام راحل لبیک گفتند.

وی به فعالیتهای این گروه جهادی در حوزه تعریض کوچه و سایر اقدامات بهسازی محله با کمک شهرداری اشاره و بیان کرد: مکتب خانه ای نیز در این محل دایر است که بیش ۴۷ نفر از خانم های شیعه و سنی در کنار هم به فراگیری قرآن مشغول هستند که این صلح و دوستی و کنار هم بودن برگرفته از وحدت شیعه و سنی در این خطه از کشور است.

رئیس سازمان بسیج مداحان سپاه سلمان نیز گفت: امروز به برکت خون مطهر شهداء امنیت خوبی در سراسر کشور حاکم است .

وی با تاکید براین که پیامبر اعظم(ص) آمد، تا همه انسانها نژادها و زبان ها و اختلافات ظاهری و قومیتی را کنار بگذارند و زیر لوای یگانه اسلام گردهم آیند، افزود: مهمتربن و بالاترین قدرت امروز مسلمانان حفظ و تقویت وحدت است.

سرهنگ پاسدار یوسف ارجونی بیان کرد: قطعا ما میتوانیم همه نگاه ها را براین دین رئوف که برخاسته از همان پیمبر است معطوف کنیم، چرا که مسلمانان را الگوهای مشترکی چون قرآن و کعبه و پیامبر(ص) و...است و برای رسیدن به این الگوها با چه ذوق و شوقی زحمت می کشند این تلاش و زحمت و یکدلی مشوق و جاذب ادیان دیگر و گرویدن غیر مسلمان به دین ناب محمدی(ص) است. .
این مسئول با تاکید بر این مطلب که امروزه به حمدالله در نظام مقدس انقلاب اسلامی ایران اهل سنت نیز از محبین و دوستداران واقعی اهل بیت (ع ) هستند، ادامه داد: بحث وحدت امت اسلامی خلاصه در یک هفته وحدت نمی شود، بلکه سالیان متمادی نیاز به وحدت و انسجام و برادری و در کنار هم بودن احساس می شود که در این خطه از سرزمین مقدس ایران به حمدالله عملی شده است.

وی در ادامه از برگزاری سومین همایش نغمه سرایان اهل سنت در هفته بسیج خبر داد و افزود: در حال حاضر حدود ۴۰۰ گروه هم خوانی و مدیحه سرایی اهل سنت در کشور وجود دارد و آماری حدود ۲۰۰۰ نفر از شعرا ، نویسندگان و مادحین هستند که در حوزه اهل سنت مشغول فعالیت می باشند.

ارجونی تصریح کرد: دشمن همه تلاش خود را در عرصه های مختلف برای ایجاد شکاف و دوگانگی بین مسلمانان به کار میگیرد.

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری خود از داعیان اصلی وحدت شیعه و سنی هستند و سالیان متمادی وحدت بین مسلمین را یادآور می شوند، افزود: هر چه تلاش مسئولین در زمینه وحدت بیشتر و کارسازتر باشند دشمن ناامیدتر و ناکام تر خواهد شد و به فضل الهی روزی این وحدت ندای جهانیان خواهد شد.

نارویی نیز در این دیدار با اشاره به این مطلب که اگر چه دشمنان این مرز و بوم سعی در سوء استفاده از اختلافات قومی و مذهبی را دارند و در پاره ای از مواقع هم شاید توانسته باشند حساسیتهایی را ایجاد نمایند، گفت: ولی ما نیز در برابر این فعالیتهاو هجمه فرهنگی ،باید تلاش خویش را افزون کنیم و بیشترین تلاش و فعالیت خود در این زمینه را روی نوجوانان و دانش آموزان متمرکز کنیم چرا که اینها آینده سازان این کشور هستند .

وی در ادامه افرود :آنچه شایان ذکر است اینکه تشیع و تسنن از فرهنگ قوی برخوردارند که نزدیکی و آشنایی با فرهنگ این اقوام وحدت میان آنان را مستحمکتر از گذشته خواهد کرد.

نارویی در ادامه خواهان برنامه هایی در زمینه مداحی برای این سن از جوانان اهل تسنن شد .

عزیزالله براهویی کارشناس حقوق دفتر تسهیل گری گفت: در حال حاضر۹ دفتر گروه صلح وسازش در شهر زاهدان که متشکل از ریش سفیدان و معتمدین هر محله است دایر شده است. که وظیفه این گروه رفع اختلافات قومیتی ایجاد شده در هر منطقه ای با ایجاد روابط دوستانه و وحدت بیشتر در بین قبایل و طوایف می باشد.

محمد جواد جامعی ، مسئول بسیج مداحان استان سیستان و بلوچستان با تاکید بر وحدت بیشتر بین برادران تشیع و تسنن از برنامه ریزی و هماهنگی با آموزش و پرورش استان جهت تشکیل گروه های همخوانی نونهالان و نوجوانان اهل سنت خبر داد و افزود : ان شاءالله با بازگشایی مدارس و استعداد یابی نونهالان و نوجوانان مستعد در اهل سنت این گروه های همخوانی نیزتشکیل خواهد شد،و ما میتوانیم از این ظرفیت درمراسم های ملی و مذهبی استفاده کنیم .

ارسال نظرات