نماینده فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان تأکید کرد: کسانی که ادعا می‌کنند با جنگ اقتصادی ما را تضعیف خواهند کرد در توهم هستند.
کد خبر: ۹۳۸۵۰۴۸
|
۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری بسیج، «محمد رعد» رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان در مراسمی به‌مناسبت میلاد حضرت ختمی‌مرتبت پیامبر اکرم(ص) در واکنش به فرافکنی‌های «سمیر جعجع» رئیس حزب نیروهای لبنانی و اتهامات وی و طرفدارانش علیه حزب‌الله و سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله اظهار داشت: ما به‌گونه‌ای نیستیم که از کسی بخواهیم از ما عذرخواهی کند اما هر کسی که نسبت به سید ما اشتباه کرده است وظیفه دارد که عذرخواهی کند. کسی که اشتباه کرده خودش می‌داند کیست؛ همان کسی که به تظاهرات مردمی با هدف تغییر قاضی پرونده انفجار بیروت که از مسیر صداقت در تحقیقات خارج شده بود، تجاوز کرد. دستگاه قضا می‌داند که چگونه با او برخورد کند اما زمانی که این فرد به دادگاه نظامی احضار شد گفت که "من به دادگاه نمی‌روم".

محمد رعد در حالی که سخنان خود را خطاب به سمیر جعجع، بدون این‌که نامش را بیاورد ادامه می‌داد گفت: این چه منطقی است؟ شما دروغ می‌گویید و سخنانتان مخرب است. شما نه‌تنها به سید ما بلکه به کل کشور توهین می‌کنید و می‌خواهید که دروغ‌ها و نژادپرستی خود را بپوشانید.

رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان تصریح کرد: حقیقت باید به‌وضوح روشن شود. شما عامل بحران در کشور هستید و دشمنان را علیه ما در کشور تحریک می‌کنید و مردم باید اینها را بدانند.

وی ادامه داد: من به همین کلمات اکتفا می‌کنم اما ما در تعهد به همکاری با دیگران با عقل و خرد رفتار می‌کنیم.

«حسن عزالدین» نماینده فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان نیز در مراسم گرامیداشت دانشجویان موفق در منطقه قانا در جنوب لبنان به سخنانی درباره پرونده انفجار بیروت پرداخته گفت: یک داستان کامل درباره انفجار بندر بیروت از ابتدا تا انتها وجود دارد که همه ادعاهای «طارق البیطار» بازپرس قضایی این پرونده را رد می‌کند.

 

حسن عزالدین ادامه داد: 3 روایت درباره پرونده انفجار بندر بیروت از جانب نیروهای امنیتی با جزئیات کامل بیان شده است اما سؤالی که اکنون به وجود می‌آید این است؛ چرا هیچ‌یک از این روایتها مورد توجه قرار نگرفت؟ همین امر علامت سؤال‌هایی درباره عملکرد بازپرس قضایی پرونده به وجود می‌آورد. ما خواستار تسریع در روند تحقیقات و رعایت عدالت به‌منظور دستیابی به حقیقت کامل و مجازات همه کسانی که به‌هرنحوی در این جنایت دست داشته‌اند هستیم.

این نماینده حزب‌الله در پارلمان لبنان ابراز کرد: هیچ کس نتوانسته است مقاومت را که سلاح و علم را همواره در دو خط موازی حمل می‌کرده است تضعیف کند؛ چرا که این مقاومت با عزم و اراده استوار و با آگاهی و معرفت و حکمت و بصیرت به هدف خود پایبند بوده است. کارشناسان در ارتش‌های عربی و آمریکایی و اروپایی نیز به این نبوغ مقاومت اعتراف می‌کنند که به‌لطف خداوند متعال موفق شد در جنگ سال 2006 و قبل و بعد از آن در برابر دشمنان پیروز شود.

وی اضافه کرد: مقاومت از سال 1982 همچنان به استواری خود ادامه داده و بر چالشها و تهدیدهای بسیار بزرگی غلبه کرده است. دشمنان در همه جنگهایی که علیه مقاومت به‌راه انداختند شکست خوردند و نتوانستند مقاومت را شکست دهند. آنها امروز سعی دارند با جنگ اقتصادی ما را تضعیف و تسلیم کنند. اما ما به آنها و همه کسانی که ادعا می‌کنند با جنگ اقتصادی می‌توانند ما را شکست ‌دهند می‌گوییم که در توهم به‌سر می‌برند. جنگ اقتصادی یکی از کثیف‌ترین جنگهاست و در سطح بین‌المللی ممنوع است؛ چرا که ارزشهای انسانی را نقض می‌کند.

حسن عزالدین تأکید کرد: مقاومت امروز نیز همچنان در محافظت از لبنان و ثروت نفتی و گازی آن و هر وجب از خاک این سرزمین پیشتاز است به همین دلیل دشمن جرئت نمی‌کند به ثروت نفتی و گازی ما حمله کند. نه آمریکا و نه اسرائیل و نه هیچ طرف دیگری نمی‌تواند سیاست خود را به‌گونه‌ای به ما تحمیل کند که این حقوق را از لبنان بگیرد؛ چرا که ما صاحب حق هستیم و می‌توانیم از طریق مقاومت از حقوق خود دفاع و حمایت کنیم.

ارسال نظرات