خبرهای داغ:
همدان- فرمانده سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه در دفاع مقدس و سازندگی و در بحران‌های مختلف بازاریان ما نقش‌آفرین بودید، گفت: ما باید به شهدای اصناف افتخار کنیم چراکه هویت بازار هستند.
کد خبر: ۹۳۸۵۰۵۷
|
۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ علی بقایی در آیین تکریم و معارفه فرمانده حوزه بسیج اصناف سپاه ناحیه همدان که با حضور فرماندهان پایگاه‌ها و بازاریان و مسئولین اتاق اصناف برگزار شد، ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: همدلی و همراهی شما فرماندهان پایگاه‌ها باعث شد نام نیک از فرمانده حوزه، حوزه شهدای اصناف و رئیس و هیئت امنا و متولیان اتاق اصناف و رؤسای اتاق اصناف در شهر همدان باقی بماند.

وی ابراز داشت: کار بسیج اصناف کارهای متعددی است، یک حوزه خوش ریسک که تکیه، امید و پشتیبانی آن در حوزه‌های اجرایی و کاری خود اصناف است.

فرمانده سپاه ناحیه همدان ادامه داد: بسیج اصناف باید در مجموعه اصناف فعال باشد، اصناف ما پویا هستند اگر مجموعه بسیج اصناف ضعیف باشد یعنی اصناف ما همراهی و همکاری ندارند.

وی با بیان اینکه بسیج اصناف پاره تن اصناف و بازاریان است، گفت: در هر اتحادیه‌ای یک پایگاه ایجاد شده و در بسیج اصناف بکارگیری شوند، اگر خود شما همراهی نداشته باشید با فراز و فرود مواجه خواهیم شد.

بقایی گفت: اصناف همدان از پیش از انقلاب اسلامی خوش نام بودند و مبارز، مجاهد، انقلابی و حلال‌خور بوده و هستند.

وی با بیان اینکه ما باید به شهدای اصناف افتخار کنیم چراکه هویت بازار هستند، ابراز داشت: امروز با وجود علما و چهره‌های فقهی و علمی متعدد در شهر و استان، نمایندگی آیت الله نوری همدانی در بازار است.

بقایی با اشاره به اینکه بازار باید هم بانشاط و هم پرتلاش باشد، هم به حلال و حرام توجه کند و هم پشتیبان انقلاب باشد، اضافه کرد: شما پشتیبان انقلاب بودید و در تبعیدهای مختلف پیش از انقلاب چه از علما و چه مبارزین همدانی که در استان‌ها و شهرهای دیگر بودند؛ چه از علما و مبارزینی که در شهر و استان ما بودند، بازار همدان از آنها پشتیبانی کرد.

وی گفت: در دفاع مقدس و سازندگی و در بحران‌های مختلف شما بازاریان نقش‌آفرین بودید، پیشینه ما این را نشان می‌دهد و از شما می‌خواهم که به این پیشینه توجه کنید.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه ما از اتاق اصناف و اتحادیه‌ها می‌خواهیم که پایگاه‌ها را فعال کنند، افزود: بازار ما باید در همه بخش‌ها از جمله بازارچه‌ها، پاساژها، مغازه‌ها، اتحادیه‌ها و اصناف متعدد دیگر، رونق و بروز و ظهور داشته باشد، یعنی بازار همدان باید به مردم بگوید که امروز چه مناسبتی است و مردم متوجه این مناسبت‌ها شوند.

وی بیان کرد: شهر و استان ما با این پیشینه درخشان در این موضوع امروز ضعیف است و یکی از خواسته‌های ما از فرمانده حوزه جدید این است که بازار در بروز رخدادها، مناسبت‌های ملی و مذهبی بیشتر باشد؛ همچنین باید انسجام بازار بیشتر بوده، بانشاط تر،گویاتر و مؤثرتر باشد و با حاکمیت پیوستگی خود را حفظ کند.

بقایی عنوان کرد: در دو رخداد ضد امنیتی در سال 96 و 98 همراهی و همدلی بازار خیلی مهم بود، انسجام و صلابت و همراهی بازار در این دو رخداد ضد امنیتی خیلی خوب بود.

وی با بیان اینکه اگر صبوری شما بازاریان نبود شاید چالش امنیتی ما چند برابر می‌شد، گفت: در موضوعاتی چون حوادث غیرمترقبه، سیل، زلزله و موضوعات دیگر که در کشور ما رخ می‌داد بازار همدان پیش قراول کمک و امداد و نوع دوستی بوده است.

فرمانده سپاه ناحیه همدان تصریح کرد: انتظار ما از اتاق اصناف و اتحادیه‌ها این است که هم پایگاه‌ها را از حیث زیرساختی و مکان و تجهیزات کمک کنند و هم در برنامه‌ها و مراسم‌هایی که مربوط به خود بازار است حمایت کنید و پای کار باشید.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از محمد عابدی، محمدعلی عسگری فروغ به عنوان فرمانده حوزه بسیج شهدای اصناف ناحیه همدان معرفی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات