خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ویژه تبریز:
تبریز- مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ویژه تبریز در جمع کارکنان این ناحیه گفت: در عصر کنونی، تشخیص دوست خوب از بد، نیاز به راهنما دارد و بهترین راهنمای ما در این امر، معصومین هستند.
کد خبر: ۹۳۸۵۰۶۴
|
۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام رحیم علی طالعی ضمن تبریک میلاد صادق آل‌محمد و پیامبر اکرم(ص)،افزود؛ پیامبر اکرم درباره‌ دوست خوب می‌فرماید: دوست خوب کسی است که دیدارش تو را یاد خدا بیندازد و گفتارش علم تو را افزایش دهد و کردارش ترا به یاد قیامت بیندازد.
 وی ادامه داد: امام صادق(ص) نیز در تشریح دوست خوب می‌فرماید: شرط دوست خوب اینست که پنهان و آشکارش برای تو یکی باشد و شرط دوم وی اینکه آراستگی تو را آراستگی خود بداند.
حجت الاسلام طالعی اظهار داشت: شرط سوم اینست که ثروت و مقام، روحیه او را نسبت‌به تو تغییر ندهد و شرایط چهارمش نیز اینکه هرچه از دستش برمی‌آید برای تو نیز انجام دهد.
وی در بیان شرط پنجم دوست خوب از زبان امام صادق علیه‌السلام گفت: در سختی‌های روزگار و در بلاها و ابتلائات تورا رها نکند و یار و پشتیبان تو باشد.
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ویژه تبریز در پایان سخنرانی خود بیان کرد: اگر آموزه‌های معصومین را آویزه گوش کنیم و در این دنیای پیچیده که نااهلان و نامحرمان در لباس دوست، انسان را به کجراهه می‌برند و ارزش های دینی و خانوادگی ما را مورد هدف قرار داده‌اند؛ راه را از چاه تشخیص داده و زندگانی را باسعادت به سرانجام خواهیم رساند زیرا که عمل به فرمان معصوم(ص)،هم ارتقاء است و هم مصونیت، و نتیجه آن، سعادت دنیوی و اخروی خواهد بود.
ارسال نظرات