خبرهای داغ:
اصغری گفت: همچنان مدارس درگیر اضافه وزن دانش آموزان هستند. متاسفانه بیماری کرونا آسیب های جدی به مدارس و دانش آموزان وارد کرده که لازم است تدابیر ویژه ای در این زمینه اندیشیده شود.
کد خبر: ۹۳۸۵۱۹۵
|
۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، شورای آموزش و پرورش استان قزوین، به ریاست هدایت جمالی پور استاندار قزوین و با حضور محمد سیفی معاون امور عشایری و روستایی وزارت آموزش و پرورش و مسوولان استانی در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد.

حسنعلی اصغری مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین در این جلسه بیان کرد: در طرح کوچ سال گذشته در استان قزوین با توجه به شرایط کرونایی و برگزاری کلاس های درس به صورت مجازی، طبق آمار حدود ۱۰ درصد افزایش اضافه وزن در بین دانش آموزان استان وجود داشت.

وی گفت: با مداخلات انجام شده سه درصد از این میزان کاهش یافته است اما همچنان مدارس درگیر اضافه وزن دانش آموزان هستند. متاسفانه بیماری کرونا آسیب های جدی به مدارس و دانش آموزان وارد کرده که لازم است تدابیر ویژه ای در این زمینه اندیشیده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره دانش آموزی اظهار کرد: در آموزش و پرورش جشنواره های زیادی برگزار می شود که یکی از آنها جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزی است.

اصغری عنوان کرد: چهلمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزی«فردا» در ۸۰ رشته فرهنگی و هنری با پنج گرایش برگزار می شود که در راستای کشف و هدایت و تقویت استعدادهای دانش آموزان است چرا که یکی از وظایف ما شناسایی و هدایت دانش آموزان به سمت استعدادهای آنهاست.

وی گفت: این جشنواره که از ۴۰ سال قبل آغاز شده در هشت رشته برگزار می شد، اما امسال به ۸۰ رشته رسید که فرایند تولید محتوا، آموزش، هماهنگی، تامین بودجه و اجرای آن کار مشکلی است. با وجود سختی های پیش رو، هیچ فعالیتی در این اداره کل تعطیل نشده است.

وی افزود: این جشنواره در راستای ساحت های مختلف دانش آموزی حرکت می کند که یکی از این ساحت ها زیبایی شناسی و هنر است. فراهم کردن فرصت برای شناسایی استعداد دانش اموزان، مهارت آموزی، اشتغال و کارآفرینی از جمله اهداف این جشنواره است.

وی با اشاره به اینکه امسال علاوه بر دانش آموزان دوره متوسطه، امکان شرکت در جشنواره برای دانش آموزان مقطع ابتدایی نیز فراهم شده است گفت: امسال رشته لالایی خوانی ویژه دختران دوره متوسطه در بخش هنرهای آوایی، رشته تک گویی، پانتومیم، نمایش عروسکی نخی و دستکشی، تئاتر خیابانی و محیطی، رشته ایده پردازی و کسب و کار مجازی در بخش رسانه و فضای مجازی، سرود گروهی و همگانی به این جشنواره اضافه شده است. حوزه دفاع مقدس را نیز در بخش ادبیات به طور ویژه مدنظر داریم. به مقوله ترویج ایثار و شهادت نیز ورود جدی در جشنواره های مختلف داشته ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به طرح هدایت بیان کرد: با توجه به نیاز دانش آموزان به تبلت و ابزار هوشمند دانش آموزی رتبه سوم کشوری در بحث تهیه ابزار و ملزومات آموزش و دانش آموزی را داشتیم که در این راستا ۲۵۰۰ دستگاه از طریق کمیته امداد، ۴۵۰ دستگاه تبلت توسط مرکز آمار و سازمان مدیریت و تعداد ۱۹ هزار و ۱۶ عدد دستگاه تبلت با کمک خیرین و توسط اداره کل آموزش و پرورش تهیه شده است.

وی افزود: در حال حاضر ۴ هزار و‌۶۳۴ عدد تبلت دیگر نیاز است. با توجه به عملکرد آموزش و پرورش استان به دنبال ایجاد یک کانال واحد برای اعلام آمارها برای مدیریت یکپارچه طرح هدایت هستیم

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها