خبرهای داغ:
مدیر عامل کتاب شهر ایران:

کتاب شهر ایران به دنبال ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است

تبریز- مدیر عامل کتاب شهر ایران گفت: کتاب شهر ایران به دنبال ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.
کد خبر: ۹۳۸۵۲۷۸
|
۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، علی اسماعیلی در آیین افتتاح «کتاب‌شهر تبریز» گفت: اولویت کتاب شهر تبریز اشاعه فرهنگی کتابخوانی بوده و ما یک مجموعه فرهنگی هستیم.

وی اظهار کرد: مجموعه کتابشهر و ستاد مرکزی به شکل فروشگاه زنجیره‌ای فعالیت می‌کند و ما فقط زیرساخت را آماده می‌کنیم و زنجیره‌ای بودن هم صرفاً به هم افزایی کمک می‌کند.

اسماعیلی با بیان اینکه این فروشگاه به صورت متمرکز اداره می‌شود، افزود: کار فرهنگی سود اقتصادی ندارد، کتاب و کتابفروشی درآمد چندانی ندارد بلکه رویکرد فرهنگی مد نظر ما است.

اسماعیلی ادامه داد: این محل‌ها به نوعی پاتوق فرهنگی و هنری است که خدمات مختلفی از قبیل امور تفریحی، محصولات فرهنگی و خوراک سالم در یک مکان فرهنگی ارائه می‌دهند.

در این آیین علاوه‌بر جشن امضای کتاب‌، آقایان ناصر فیض و احمد بابایی به شعرخوانی پرداختند.

«کتاب‌شهر ایران» وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی و شعبه تبریز هم در خیابان امام و روبه روی مسجد سالار شهیدان واقع شده که امروز افتتاح شد.

فروشگاه «کتابشهر تبریز» که هشتمین و بزرگترین فروشگاه زنجیره‌ای عرضه کتاب و محصولات فرهنگی مجموعه کتابشهر ایران در سطح کشور است، در مساحت ۲۷۰ مترمربع، بیش از ۱۰ هزار عنوان کتاب در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است و دارای بخش‌های کودک و نوجوان (با بیش از ۵۰۰۰ عنوان کتاب)، لوازم‌التحریر، هدایای فرهنگی، بازی‌های فکری کودک، نوجوان و بزرگسال و مشاوره رایگان (تحصیلی، ازدواج، سبک زندگی) می‌باشد.

کتابشهر تلاش می‌کند علاوه‌بر عرضه کتاب و محصولات فرهنگی، به‌عنوان پاتوقی برای برگزاری رویدادها و گردهمایی‌ها، زمینه را برای تضارب آرای اصحاب فرهنگ و هنر فراهم کند و جریان‌سازی فرهنگی در شهرها از این طریق انجام شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها