سران ایلات و طوایف عشایر استان فارس با دکتر ایمانیه استاندار جدید استان دیدار کردند.
کد خبر: ۹۳۸۵۴۵۷
|
۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۰

به گزارش خبرنگار بسیج عشایر فارس، دکتر محمد هادی ایمانیه دراین دیدار جمعی با بیان اینکه عشایر به دو دلیل غیرت و کاری بودن مورد علاقه ما هستند، اظهارداشت: در آموزه های دینی ما کسی که کار می‌کند و برای کسب روزی حلال خانواده اش عرق می ریزد مانند مجاهد در راه خدا محسوب می شود.
نماینده عالی دولت در استان فارس ادامه داد: صفت برجسته عشایر غیرت است و خداوند نیز غیور است و غیرت الهی به ائمه ما نیز تسری یافته است.
وی با اشاره به اینکه در سفر هیات دولت به استان، موضوع عشایر و سلامت این بخش از جامعه مطرح و اعتبارات خوبی برای خانه های بهداشت سیار در نظر گرفته شد، افزود: امیدواریم با تجهیز و راه اندازی مراکز خدمات بهداشت سیار خدماتی با کیفیت و آبرومند در زمینه بهداشت و سلامت به عشایر استان فارس عرضه شود.
استاندار فارس با بیان اینکه در زمینه تامین آب شرب و آب مصرفی دام عشایر گام بزرگی در سفر هیات دولت به استان برداشته شد، گفت: در جلسه ای با حضور برخی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با وزیر جهادکشاورزی داشتیم مباحث خشکسالی استان مطرح شد و پیگیری های خوبی صورت گرفت.
دکتر ایمانیه با تأکید بر اینکه قوانین و دستورات دینی در نزول برکات الهی تاثیرگذار است و باید موضوع پرداخت حقوق الهی مانند زکات مانند گذشته مورد توجه عشایر و همه مردم باشد، افزود: هم مسئولین باید به وظایف خود در قبال جامعه عمل کنند و هم دستورات الهی را مدنظر قرار دهیم.
نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان این که شورای عالی عشایر استان برای همفکری برای حل مشکلات جامعه عشایری با مسئولیت و مدیریت شخص استاندار تشکیل می شود، ادامه داد: در این شورا انتظار داریم نمایندگان عشایر که از نخبگان استان هستند چکیده مسائل را با رعایت اولویت ها ارائه کنند.
وی با اشاره به این که دولت سیزدهم با عزم جهادی و نیت مخلصانه وارد میدان خدمت به مردم شده است اظهارداشت: در بازدید رئیس جمهور از یک دامداری در اطراف مرودشت موضوع تامین نهاده دامداران و قیمت گذاری برای فروش محصولاتشان مطرح و پیگیری شد.
استاندار فارس افزود: رسیدگی به مسائل جامعه عشایر این استان نیازمند ایجاد ساختار مستقل و قوی‌تر در مجموعه جهادکشاورزی استان است و در این زمینه با وزیر جهادکشاورزی گفتگو خواهیم کرد.
در این دیدار صمیمانه نمایندگانی از ایلات و طوایف مختلف عشایر فارس به بیان دیدگاه های خود در زمینه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی پرداختند.

ارسال نظرات