تبریز- مسئول بسیج دانش آموزی سپاه عاشورا با تشریح برنامه های هفته بسیج دانش آموزی، گفت: برنامه این هفته امسال با شعار «نوجوانان انقلابی، پیشگامان گام دوم» برگزار می شود.
کد خبر: ۹۳۸۵۴۹۳
|
۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، وحید فرشباف در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد شهید فهمیده و شهدای دانش آموز، افزود: یکهزار و 850 دانش آموز شهید از 36هزار دانش آموز کشور متعلق به آذربایجان شرقی است.

وی با بیان اینکه بسیج دانش آموزی فراگیرترین تشکل در بسیج است، هدف از این قشر  بسیج را کمک به دستگاه تعلیم و تربیت در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با استفاده از ظرفیت سپاه و بسیج خواند.

فرشباف تبیین گام دوم انقلاب را برای قشر دانش آموزی با بیان گذشته انقلاب و چهل سال نخست آن برای نشان دادن آینده پیش رو و جامعه سازی و تمدن سازی از دیگر اهداف بسیج دانش آموزی طبق تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب عنوان کرد.

وی با برشمردن ارزش هایی چون آزادی، اخلاق، معنویت، عدالت، استقلال، عزت، عقلانیت و برادری با عنوان محورهای مهم در راستای اجرای سند تحول بنیادین و گام دوم انقلاب، اظهارداشت: بسیج از عنایات خداوند بوده و در بسیج دانش اموزی این تشکل تلاش دارد به ارزش های بیان شده در تربیت نوجوانان و جوانان توجه ویژه ای داشته باشد.

فرشباف ادامه داد: سه کلید واژه جوان، امید و ما می توانیم از مهم ترین نکات مورد تاکید در بیانیه گام دوم انقلاب است که تلاش می شود در سطح واحدها و حوزه های دانش آموزی این نکات مورد توجه و تاکید متولیان امر در تربیت آینده سازان قرار گیرد.

مسئول بسیج دانش آموزی سپاه عاشورا با اشاره به اینکه 49 حوزه دانش آموزی و دوهزار و 822 واحد مقاومت در سطح استان وجود دارد، برنامه های اجرایی ابلاغ شده را در این حوزه ها و واحدها در سه مقطع ابتدایی(امیدان)، دوره متوسطه اول(پویندگان) و دوره متوسطه دوم(پیشگامان) اعلام کرد.

فرشباف همچنین از اجرای طرح شهید بهنام محمدی بر محور سه رکن تربیتی منزل، مسجد و مدرسه در مدارس استان خبر داد و گفت: تاکنون در این خصوص 182 مدرسه به صورت شناسنامه دار ففالیت دارد که هدف آن شناسایی نخبگان در همه زمینه های علمی، فرهنگی و ... و تربیت آن ها برای آینده کشور با تکیه بر مساجد و منزل است.

وی اضافه کرد: 50 مدرسه متوسطه دوم و 20 مدرسه ابتدایی نیز در برنامه بسیج دانش آموزی است که به این طرح اضافه شود تا با مساعد شدن شرایط کرونایی فعالیت خو را آغاز کنند.

فرشباف فعالیت کانون نخبگان را از دیگر برنامه های اساسی بسیج دانش آموزی برای شناسایی نخبگان و راهبری آن ها بر حسب علاقه مندی نام برد و افزود: این مرکز در چهارراه لاله با مسئولیت مهندس سراجی فعالیت دارد که امسال نیز غرفه ای از فعالیت آن ها در نمایشگاه ربع رشیدی برای ارائه آثار برگزیده دایر خواهد شد.

وی همچنین لیگ علمی پایا را از دیگر برنامه های مهم در راستای فعالیت مرکز نخبگان بسیج دانش آموزی عنوان و بیان کرد: امسال 856 تیم که هر تیم آن پنج نفره است در این لیک شرکت داشتند که 10 مدال توانستند به دست آورند.

فرشباف توجه به فضای مجازی و راه اندازی پویش های مختلف در آن همچون پویس نوجوان پلاس و دنیای بدون امریکا را از دیگر برنامه های بسیج دانش آموزی در هفته بسیج دانش آموزی اعلام کرد.

اجرای برنامه های هفته بسیج دانش آموزی با شعار «نوجوانان انقلابی، پیشگامان گام دوم»

مسئول بسیج دانش آموزی سپاه عاشورا توجه به کلاس های آمادگی دفاعی و استفاده از مربیان آموزش دیده متخصص در این خصوص و استفاده از راویان دوران دفاع مقدس به عنوان نهضت روایتگری و همچنین برگزاری زراهیان نور را از دیگر برنامه های محوری بسیج دانش آموزی در راستای تربیت ارزشی دانش آموزان برشمرد.

 فرشباف برنامه های ورزشی و توجه به بعد تربیت بدنی را نیز از دیگر برنامه سازمان بسیج دانش آموزی نام برد و ادامه داد: در این خصوص مسابقات ورزشی مختلفی برگزار شده و در هفته بسیج دانش آموزی نیز برگزار خواهد شد.

وی دیدار با خانواده شهدا را از برنامه های دائمی بسیج دانش آموزی در طول سال دانست و گفت: با حضور خود دانش آموزان از خانواده شهدای دانش آموز استان دیدار می شود تا دانش آموزان با سبک و سیره آن ها آشنا شوند.

فرشباف همچنین بر جمع آوری 650 اثر از شهدای دانش آموز خبر داد و افزود: شش جلد نیز کتاب با عنوان فهمیده های آذربایجان تدوین و منتشر شده است.

وی همچنین اردوهای جهادی و هجرت را برای بازسازی، مرمت و بهسازی مدارس از برنامه اولویت دار بسیج دانش آموزی دانست و گفت: 950 گروه جهادی ثبت شده در این اردوها فععالیت دارند که هر گروه متشکل از 20 دانش آموز است.

فرشباف کمک های مومنانه دانش آموزان در قالب بسته های معیشتی، بسته های بهداشتی، غذای گرم، گوشت، لوازم التحریر، کیف و کفش را 23 میلیلرد تومان برآورد کرد و افزود: این کمک هب از زمان آغاز شیوع کرونا در قالب پویش قلک کریمانه، هم کلاسی مهربان و ... جمع آوری و به 17 هزار خانوار اهدا شده است.

مسئول بسیج دانش آموزی سپاه عاشورا وجود هیات اندیشه ورزی در سازمان را از مهم ترین برنامه ها خواند و خاطرنشان کرد: این هیات ادیشه ورزی با جلساتی در خصوص اجرا و کم و کیف برنامه های بسیج دانش آموزی برگزار و خروجی آن را به سازمان بسیج دانش آموزی برای اجرا ارائه می کنند.

ارسال نظرات