خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه همدان:

فعالیت ۲۵۰ گروه جهادی در شهرستان همدان/مبنای حرکت جهادی اخلاص است

همدان- فرمانده سپاه ناحیه همدان با اشاره به فعالیت ۲۵۰ گروه جهادی در شهرستان همدان و با تأکید بر حرکت‌های منسجم این گروه‌ها، گفت: حرکت جهادی، حرکت اخلاص گونه است و مبنای آن اخلاص است.
کد خبر: ۹۳۸۵۷۰۸
|
۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ علی بقایی در مجمع جهادگران شهرستان همدان که با حضور مسئولین بسیج سازندگی، فرماندهان حوزه‌ها و مسئولین گروه‌های جهادی در مجتمع انصار برگزار شد، اظهار داشت: گروه‌های جهادی در شهرستان همدان پیشانی و پیش قراول حرکت‌های بزرگ هستند.

وی با بیان اینکه اولین مسئول گروه جهادی و مجاهد فی سبیل الله و کسی که به درد مردم می‌رسید پیامبر اعظم (ص) و مولا علی (ع) بودند ما و شما مشی این‌ها را ادامه می‌دهیم، افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حرکت‌های جهادی شکل گرفت.

فرمانده سپاه ناحیه همدان گفت: به عنوان اولین گروه جهادی پس از پیروزی انقلاب در اوایل پیروزی بهمن سال ۵۷، یکی از اساتید دانشگاه‌های تهران با بهره‌گیری از امکانات ارتش در یکی از مناطق محروم حاشیه شهر تهران خدمات‌رسانی کرد.

وی ادامه داد: در اسفند ماه سال ۵۷ تعدادی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران و اصفهان گروه‌هایی شکل دادند و در شهر‌های مختلف خدمت‌رسانی کردند و حرکت‌های جهادی مجاهدان خود را پیدا کرد و در اردیبهشت سال ۵۸ گروهی از دانشجویان پیرو خط امام (ره) اساسنامه‌ای برای حرکت‌های جهادی نوشتند و در ۲۷ خرداد ۵۸ جهاد سازندگی شکل گرفت که هدف آن عمران و آبادانی توسط مردم و رفع محرومیت‌زدایی است که از رژیم منحوس پهلوی اول و دوم برای مردم باقی مانده است.

بقایی با بیان اینکه اساس حرکت‌ها و نقطه طلایی افق دید امام (ره)، همیشه مردم بود، ابراز داشت: با وجود ارتش، سپاه و کمیته‌های انقلاب، در سال ۵۸ امام (ره) دستور تأسیس شجره طیبه بسیج را می‌دهد با این وجود که آموزش و پرورش و به تعبیری سپاه دانش را داشتیم، امام (ره) برای بهره‌گیری از ظرفیت مردم دستور تأسیس نهضت سوادآموزی را می‌دهد و حتی برای عمران و آبادانی در روستا‌ها و شهر‌ها جهاد سازندگی را با اتکاء به مردم تأسیس کرد و بنیاد مسکن را برای جهاد خانه‌سازی در روستا‌ها دستور تأسیس می‌دهد.

وی با بیان اینکه وقتی در اندیشه امام (ره) می‌نگریم کلید واژه آن «مردم» هستند، گفت: زمانی که جهاد سازندگی تأسیس می‌شود و در ۲۷ خرداد ۵۸ پس از پیام امام (ره) مصوبه مجلس را می‎گیرد، یک شجره طیبه‌ای در کشور شکل می‌گیرد و آن حرکت‌های مردمی است هم در پشت جبهه و هم در جبهه که به عنوان «سنگرسازان بی‌سنگر» نامیده می‌شوند.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه جهاد فقط در هنگام آبادانی نبود، گفت: فعالیت‌های برون مرزی جهاد و اثرات ماندگار آن در کشور‌های محور مقاومت امروز نیز ادامه دارد و جهادگران ما در خارج از کشور در مأموریت‌های چند ماهه حضور پیدا می‌کنند  و برای این منظور فعالیت‌های جهادی و دفاع وطنی و حشدالشعبی شکل گرفت و بسیج آنجا است؛ و همین روحیه جهادی هم در عراق و سوریه وجود دارد.

وی با اشار به ابنکه این راه با وجود شجره‌های طیبه‌ای همچون جهاد سازندگی و بسیج مستضعفین ادامه داشت، بیان کرد: متأسفانه بر اثر یک سیاست غلط در سال ۷۹ جهاد سازندگی و وزارت کشاورزی ادغام شد، اگرچه جهادگران و مجاهدان آتش به اختیار کار را ادامه دادند، با تدبیر مقام معظم رهبری و اقدام جهادی سازمان بسیج مستضعفین در همان سال «سازمان بسیج سازندگی» تأسیس شد.

بقایی با بیان اینکه راه جهاد باید ادامه یابد، گفت: شما امروز مدیران، فرماندهان و متولیان گروه‌های جهادی شهرستان همدان هستید، کار شما بسیار با ارزش و دارای اجر است و در ذهن مردم نام نیک از نیرو‌های مجاهد و بسیجیان به جا می‌گذارد.

وی تصریح کرد: گروه‌های جهادی باید به صورت شبکه‌ای شوند و از ظرفیت‌های مردم استفاده کنیم و مجمع بتواند انسجام خود را ایجاد کند.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با اشاره به اینکه بسیج باید توسط بسیجیان اداره شود، عنوان کرد: عموم دستگاه‌های حاکمیتی از حرکت‌های جهادی حمایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه این مجمع و منتخبین باید به حفظ انسجام کمک کنند، گفت: اقدامات آتش به اختیار و حرکات فردی شما با ارزش است، اما بیش از اینکه مقام معظم رهبری نگاه به کار فردی داشته باشد، توجه به کار تشکیلاتی دارد.

بقایی با اشاره به فعالیت ۲۵۰ گروه جهادی و با تأکید بر حرکت‌های منسجم این گروه‌ها، خاطرنشان کرد: اگر گروه‌های جهادی و بسیجی نبودند و پایگاه‌ها، هیئت‌ها، مساجد و خانه‌ها را به کار نمی‌گرفتند روز‌های اول کرونا با بحران جدی مواجه بودیم.

وی با اشاره به اینکه ما در این شبکه جهادی باید کار‌های جدی‌تر و جدیدتری را شروع کنیم، ابراز داشت: توزیع بسته‌های معیشتی دائمی نیست، حرکت جهادی حرکت اخلاص گونه است و مبنای آن اخلاص است.

فرمانده سپاه ناحیه همدان عنوان کرد: امروز که این مجمع برگزار می‌شود منتخبین و شبکه خود را رها نکنید و جدی‌تر باهم مرتبط باشید و حمایت کنید و تجارب خود را به یکدیگر انتقال دهید چراکه کار‌های شما باقیات صالحات است و مردم از شما به نیکی یاد خواهند کرد و می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات