برگزاری جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته بسیج دانش آموزی در زابل

زابل/ جلسه هماهنگی هفته بسیج دانش آموزی با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج در دفتر مدیر آموزش و پرورش شهرستان زابل برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۸۵۷۱۱
|
۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱

به گزارش خبرنگار بسیج از زابل، جلسه هماهنگی هفته بسیج دانش آموزی با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و مدیر و معاونین آموزش و پرورش و فرماندهان بسیج دانش آموزی در دفتر مدیر آموزش و پرورش شهرستان زابل برگزار شد.

  فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه زابل در این جلسه گفت: بیش از سی و شش هزار شهید دانش آموز در کشور عزیز ایران داریم که در برهه های حساس و سرنوشت ساز کشور نقش آفرینی کردند و حماسه آفریدند .

سرهنگ پاسدار موسی سنچولی افزود: در هشت سال دفاع مقدس، بیشترین حماسه از قشر دانش آموزان به تصویر کشیده شد در واقع بیش از یک ششم شهدای دوران دفاع مقدس را دانش آموزان تشکیل می دهند .

وی با توجه به اینکه سی و شش هزار شهید دانش آموز در دفاع مقدس با نثار جان خویش از انقلاب و آرمانهای انقلاب دفاع نمودندکه دویست و سی شهید دانش آموز سهم سیستان و بلوچستان است که این آمار نشان از دلدادگی این دانش آموزان به کشور و مهین اسلامی است که از سنگر تعلیم و علم به جبهه های حق علیه باطل اعزام شدند .

این مسئول تصریح کرد: دانش آموزان در شکل گیری انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشته اند در مبارزات دوران طاغوت با شرکت در تظاهرات و تجمعات و پیروزی انقلاب اسلامی خوش درخشیده اند که می بایست این رشادتها برای نسل جوان امروزی تبیین شود که این امرمهم باید در همین ایام الله سیزدهم آبانماه و هفته بسیج دانش آموزی با برگزاری جلسات در مدارس  رشادتها بازگو شود.

در ادامه جلسه  مسئول دفتر بسیج دانش آموزی ناحیه مقاومت بسیج سپاه زابل برنامه‌های این هفته را تشریح کرد.

سرگرد پاسدار حسن ملاشاهی برگزاری آیین صبحگاه بسیج دانش آموزی در مدرسه شاهد، دیدار دانش آموزان نخبه با نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان، دیدار و سرکشی از خانواده شهدا خصوصا شهدای دانش آموز، غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا، برگزاری یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی شهرستان، برگزاری مسابقات فرهنگی هنری ویژه دانش آموزان، برگزاری مراسمات و جلسات روشنگری یوم الله سیزدهم آبانماه را از مهمترین برنامه‌های این هفته برشمرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار