مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان همدان خبر داد
همدان-مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان همدان از اجرای ۴۰۶برنامه طی هفته بسیج دانش‌آموزی در استان خبر داد وگفت:طی این هفته ۹ عنوان برنامه شاخص کشوری، ۲۹ عنوان برنامه استانی و ۳۶۸ برنامه شهرستانی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۳۸۵۷۷۳
|
۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ محمدتقی امیدی ساکت امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در تشریح برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: هشتم آبان ماه روز بسیج دانش‌آموزی و از ۷ تا ۱۳ آبان ماه به عنوان هفته بسیج دانش‌آموزی نامگذاری شده که به منظور بزرگداشت این هفته برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته شده است.

وی از اجرای ۴۰۶ برنامه طی هفته بسیج دانش‌آموزی در استان همدان خبر داد و بیان کرد: به مناسبت این هفته ۹ عنوان برنامه شاخص کشوری، ۲۹ عنوان برنامه استانی و ۳۶۸ برنامه شهرستانی برگزار می‌شود.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان همدان شعار هفته بسیج دانش‌آموزی امسال را «نوجوانان انقلابی، پیشگامان گام دوم» عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به نگاه رهبر معظم انقلاب به بسیج دانش‎آموزی به عنوان یک تشکل عمیق، متدین و انقلابی، برنامه‌های اجرایی این هفته با هدف معرفی بیشتر بسیج دانش‌آموزی به عموم دانش‌آموزان است تا در کنار اهتمام به فعالیت‌های درسی به فعالیت‌های انقلابی نیز بپردازند.

وی حضور پرشور و سازمان یافته دانش‌آموزان بسیجی در میعادگاه‌های نماز جمعه را اولین برنامه اجرایی این هفته برشمرد و اظهار کرد: سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه توسط دانش‌آموز بسیجی، برگزاری غرفه‌های کتاب، دفاع مقدس و شهدا در حاشیه مراسم، تجلیل از جهادگران فرهنگی و سازندگی دانش‌موزان بسیجی و توزیع بسته‌های بهداشتی از برنامه‌های پیش‌بینی شد در نخستین روز از هفته بسیج دانش‌آموزی است.

امیدی ساکت به معارفه فرماندهان واحد‌های مقاومت بسیج دانش‌آموزی به عنوان یکی از برنامه‌های شاخص هفته بسیج دانش‌آموزی اشاره و عنوان کرد: در دومین روز از این هفته آیین معارفه سراسری فرماندهان واحد‌های مقاومت بسیج دانش‌آموزی پیشگامان طی مراسمی با اهدای حکم و گواهی پایان دوره با حضور مسئولین به صورت نمادین در یکی از مدارس استان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه فرماندهان واحد‌های مقاومت بسیج دانش‌آموزی دانش آموختگان دوره آموزش مجازی «یاوران ولایت» کشوری هستند، گفت: از یک‌هزار و ۱۸۴ واحد آموزشی، ۲۸۰ واحد مقاومت بسیج دانش‌آموزی پیشگام هستند که ۲۶۰ دانش‌آموز بسیجی دوره پیشگام، در دوره «یاوران ولایت» دانش آموخته شدند که به عنوان فرمانده واحد مقاومت به مدارس و حوزه‌های بسیج دانش‌آموزی معرفی خواهند شد.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان همدان با اشاره به وجود ۱۴ میلیون و ۷۷۰ دانش‌آموز در کشور و ۳۰۷ هزار دانش‌آموز در سطح استان تصریح کرد: فرماندهان واحد‌های مقاومت بسیج دانش‌آموزی در مقطع امیدان و پویندگان معلمین و در مقطع پیشگامان دانش‌آموزان دانش آموخته در دوره «یاوران ولایت» است که این دانش‌آموزان دارای دو شاخصه مهم و ممتاز اخلاقی و درسی هستند.

وی با بیان اینکه دوره آموزشی، فرهنگی، بصیرتی و تربیتی «یاوران ولایت» با هدف کادرسازی و جانشین‌پروری برای آینده نظام جمهوری اسلامی و تحقق و عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب هر ساله در دستور کار سازمان بسیج دانش‌آموزی قرار دارد، ادامه داد: از اهداف دیگر برگزاری این دوره بالا بردن توانمندی مدیریتی دانش‌آموزان است تا بتوانیم دانش‌آموزان را برای داشتن نقش مؤثر در آینده هویتی مملکت آماده و حس مسئولیت‌پذیری را در آن‌ها ایجاد و تقویت کنیم.

امیدی‌ساکت به حضور نخبگان بسیج دانش‌آموزی در صدا و سیمای مرکز همدان به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های دومین روز از هفته بسیج دانش‌آموزی اشاره و بیان کرد: برگزاری زنگ استکبارستیزی در مدارس، برگزرای یادواره رادیویی، دیدار نخبگان علمی، هنری و ورزشی بسیج دانش‌آموزی با خانواده شهدا به ویژه شهدای فرهنگی و دانش‌آموز، دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان، استاندار و نمایندگان مجلس، فرماندهان سپاه و حوزه‌های دانش‌آموزی از دیگر برنامه‌های اجرایی است.

* برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی استان همدان

وی برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی استان همدان را از برنامه‌های شاخص این هفته برشمرد و ابراز داشت: این برنامه در دو روز متوالی ۹ و ۱۰ آبان ماه با حضور ۹۰۰ دانش‌آموز در هر روز، در سالن امام علی (ع) شرکت مخابرات با حضور سخنران کشوری برگزار می‌شود.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان همدان با بیان اینکه تجمع یوم الله ۱۳ آبان با حضور دانش‌آموزان در میدان امام خمینی (ره) همدان برگزار می‌شود، تاکید کرد: در روز ۱۳ آبان ماه دانش‌آموزان برنامه پیاده‌روی از آرامگاه بوعلی تا میدان امام خمینی (ره) را خواهند داشت و در پایان در میدان امام (ره) تجمع می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی امسال با محوریت شهید «محمدرسول رضایی» شهید شاخص امسال برگزار می‌شود، گفت: این شهید والامقام که طی دو سال متوالی به عنوان شهید شاخص کشوری معرفی شده است، دانش‌آموز ۱۳ ساله اسدآبادی است که در ۱۹ تیر ماه ۱۳۵۳ متولد و در دی ماه سال ۱۳۶۶ در عملیات بیت‌المقدس ۲ در منطقه ماووت عراق به درجه رفیع شهادت نایل شد.

امیدی ساکت با اشاره به فرازی از وصیت‌نامه شهید که «در تشییع جنازه من پرچم آمریکا را به آتش بکشید تا مردم بدانند که من ضد آمریکایی و تابع ولایت فقیه هستم»، عنوان کرد: شهید «رضایی» که افتخار استان همدان است، بغض و انزجار خود به آمریکا را در وصیت‌نامه‌اش آورده است.

وی به نصب عکس شهید «رضایی» در اتاق مقام معظم رهبری اشاره و بیان کرد: این شهید بزرگوار دارای روحیه استکبارستیزی، شهادت طلبی و مجاهدت بود که این مهم در وصیت‌نامه او  نیز قابل مشاهده است.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان همدان با بیان اینکه برنامه‌های اجرایی سازمان بسیج دانش‌آموزی استان با محوریت شناسایی و معرفی شهید «رضایی» انجام می‌شود، اضافه کرد: از ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز در کشور یک هزار و ۷۷ شهید دانش‌آموز در استان همدان است به نحوی که از هر ۱۱ شهید در کشور یک شهید و از هر ۸ شهید استان همدان نیز یک شهید دانش‌آموز است.

* تهیه ۱۲۴۶ گوشی و تبلت برای دانش‌آ‌موزان نیازمند

وی در بخش دیگر سخنان خود به تشریح عملکرد سازمان بسیج دانش‌آموزی استان پرداخت و بیان کرد: این سازمان سال گذشته در بحث کمک مومنانه ۶ میلیارد و ۷۵۵ میلیون و ۳۲۰ هزار ریال کمک‌های مومنانه داشته و کار شاخص آن تهیه یک هزار و ۲۴۶ گوشی و تبلت برای دانش‌آ‌موزان نیازمند است.

امیدی ساکت از تهیه و توزیع ۳ هزار و ۵۰۰ بسته لوازم تحریر به ارزش ۲۸۰ میلیون تومان به دانش‌آموزان نیازمند در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: هر بسته به ارزش ۸۰ هزار تومان در قالب کمک مومنانه و پویش «همکلاسی ۲» با استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان توانمند و خیرین تهیه شد.

وی اضافه کرد: پویش «همکلاسی ۱» در اسفند ماه سال گذشته با هدف تامین پوشاک با تهیه و توزیع ۳۵۰ بسته به ارزش یک میلیارد و ۱۶۵ میلیون تومان برگزار شد.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان همدان از تهیه ۲۵۴ دستگاه گوشی هوشمند به ارزش ۷۶۲ میلیون تومان در سال جاری برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت خبر داد و بیان کرد: همچنین ۱۶ رأس گوسفند به ارزش ۱۰۷ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان با استفاده از ظرفیت خیرین تهیه و بین نیازمندان توزیع شد.

وی به تهیه و توزیع یک هزار و ۷۰۰ بسته  معیشتی به ارزش ۳۱۴ میلیون  و ۶۰۰ هزار تومان  توسط گروه‌های جهادی در سال جاری اشاره و عنوان کرد: هر بسته به ارزش ۲۸۶ هزار تومان تهیه و بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد.

امیدی ساکت با بیان اینکه ۹۰۰ پرس غذای گرم به ارزش ۱۳ میلیون و ۵۰۰  هزار تهیه و بین خانواده دانش‌آموزان نیازمند توزیع شد، خاطرنشان کرد: علاوه بر این طی سال جاری یک هزار عدد ماسک نیز بین دانش‌آموزان توزیع شده است.

وی به کسب رتبه دوم مدرسه فرزانگان همدان در مسابقه «لیگ علمی بین‌المللی پایا» اشاره کرد و یادآور شد: در چهاردهمین دوره لیگ علمی بین المللی پایا که ۲۵۱ تیم و هر تیم متشکل از پنج نفر بود مدرسه فرزانگان همدان موفق به کسب رتبه دوم کشوری شد که طی مراسمی از آنان تجلیل به عمل آمد.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان همدان به فعالیت ۱۶۵ گروه جهادی در سطح استان در سال جاری اشاره و بیان کرد: در این گروه‌های جهادی ۲ هزار و ۲۵۰ نفر حضور فعال داشتند و در راستای محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی فعالیت‌های گسترده انجام دادند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات