اجرای بیش از چهل عنوان برنامه گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی در کنارک

کنارک/ صالحی گفت: بسيج دانش آموزي، يک نهاد آموزشي است که با برنامه هاي مدون و ايجاد پايگاه هاي علمي سعي دارد گام مؤثري در ارتقاي توان علمي دانش آموزان داشته باشد.
کد خبر: ۹۳۸۵۸۰۹
|
۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۵

سرهنگ پاسدار برتعلی صالحی در گفتگو با خبر نگار خبرگزاری بسیج در کنارک ضمن گرامی داشت یاد و خاطر شهیدان به‌ویژه شهدای دانش‌آموز گفت: هفته بسیج دانش‌آموزی از هشتم آبان‌ماه آغاز و تا سیزده آبان ادامه دارد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کنارک با اشاره به این مطلب که  سالروز شهادت شهید محمدحسین فهمیده  به عنوان هفته بسیج دانش آموزی نامگذاری شده است افزود: اقدام شجاعانه و قهرمانانه شهید محمدحسین فهمیده که موجب افزایش شور و هیجان در جبهه‌ها شد و ارتش رژیم بعث را به وحشت انداخت و این شهید درس دفاع و پاسداری از ارزش‌های اسلامی را به ما به خوبی آموخت.

این مسئول با تاکید بر این مطب که این شهید دانش آموز خدمت و پروانه‌وار سوختن تا رسیدن به معبود را به ما آموخت و به ما فهماند که چگونه می‌توان از قعر نیستی به اوج اصلی برسیم و با یک حرکت بسیار خوب به‌جا و به‌موقع امنیت را برای کشور ما به ارمغان آورد و امروز جوانان و نوجوانان ما در مقابل هجمه‌های دشمن  با  حرکت شهدایی همچون شهید فهمیده ها برای نظام و انقلاب انجام دادند.

این مسئول با تاکید بر این مطلب که جوانان و نوجوانان باید الگو و نمادی برای انقلاب اسلامی باشند و در عرصه‌های علمی و پیشرفت امروز با سلاحی به نام مداد که در دست دارند و با علم و دانش خودشان در این مسیر راه را برای کشور و نظام و انقلاب اسلامی ایران هموار کنند تا بتوانیم بر قله‌های رفیع افتخارات کشور  در دنیا برسیم. 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کنار افزود: ناحیه مقاومت بسیج سپاه کنارک درطول  گرامیداشت هفته  بسیج دانش‌آموزی  بالغ‌بر چهل و دو عنوان برنامه را در سطح واحدهای مقاومت بسیج دانش آموزی در مدارس سطح شهرستان کنارک  برگزار خواهد کرد که این برنامه ها اعم از برنامه‌های قبل و حین هفته بسیج دانش آموزی می باشد. 

 وی بیان کرد: در آغازین روز از هفته گرامیداشت بسیج دانش آموزی صبحگاه سراسری بسیج دانش‌آموزی با حضور مسئولین شهرستان در مدارس و واحدهای مقاومت بسیج شهرستان برگزار می شود که بتوانیم به‌صورت نمادین یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز را گرامی بداریم .

صالحی سخنرانی در مدارس با اعزام علماء و نخبگان سیاسی، برگزاری کارگاه عفاف و حجاب، برگزاری نشست های بصیرت‌افزایی، سازماندهی دانش‌آموزان و ایجاد نظم و انضباط، غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدای گمنام، دیدار و سرکشی از خانواده شهید دانش‌آموز و خانواده شهید پاک‌دل، توزیع ماسک و بسته معیشتی بین دانش‌آموزان نیازمند، برگزاری آیین سراسری معارفه فرماندهان واحدهای مقاومت بسیج دانش‌آموزی، برگزاری مسابقه الماس صدف ارائه راهکارهای بهبود وضعیت حجاب دختران در مدارس و در قالب فضای مجازی و سامانه شاد، دیدار و  نوجوانان نخبه بسیجی با مقامات و مسئولین شهرستان و فرمانده ناحیه و مجموعه مدیران شهرستان فرماندار و امام‌جمعه شهرستان  از مهم ترین ویژه برنامه های اجرایی در سطح شهرستان کنارک در طول هفته بسیج دانش آموزی است.

وی اظهار داشت: پایان‌بخش برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی حضور سازمان‌یافته دانش‌آموزان و بسیجیان دانش‌آموزان به نماز جمعه که هم در نماز جمعه تشیع و تسنن حضور پیدا خواهند کرد.

ارسال نظرات