خطیب جمعه رشت فساد ستیزی را از انتظارات مردم از استاندار گیلان و شهردار رشت دانست و گفت: مهوری اسلامی به طرف‌های اروپایی می‌خواهد بگوید آنچه درگذشته بود، گذشت و رویکرد ایران از تعبیر «برد_ برد» به تعبیر «اقدام اقدام» تغییر کرده است.
کد خبر: ۹۳۸۵۸۷۱
|
۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه رشت در مصلی این شهر با اشاره به سالروز تاریخی ۱۳ آبان اظهار کرد: تبعید امام در سال ۴۳، شهادت دانشجویان و دانش آموزان در سال ۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی در سال ۵۸ از وقایع مهم تاریخی ایران است که هرکدام این وقایع، زوایای مختلفی را برای آیندگان برجای گذاشته است.

وی با بیان اینکه تسخیر لانه جاسوسی به انقلاب دوم معروف شد و این پاسخی به جنایت کودتای ۲۸ مرداد ۳۲ بود تا آمریکا پایگاه مستقیمی برای جاسوسی نداشته باشد، افزود: آمریکاییان علاف بین‌المللی، دزدان قداره‌کش بوده و اگرچه قدرت دارند اما انسان‌های عاقلی سردمداری آن‌ها را بر عهده ندارند‌ و با قداره‌کشی در پی جنایات هستند.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه بزرگ‌ترین ساده‌اندیشی این است که تصور کنیم آمریکا از دشمنی با اسلام و جمهوری اسلامی دست برمی‌دارد چراکه در سرشت آمریکا کینه و دشمنی با اسلام ناب محمدی موج می‌زند، تصریح کرد: ملت ایران سربلند وقتی از مبارزه با استکبار سخن می‌گویند مقصود لشکرکشی نیست بلکه مقصود این است که ملت ایران در مقابل کید و دست‌اندازی‌های سیاسی دشمن با شدت و قدرت ایستادگی کرده و مقاومت در پیش می‌گیرند.

وی با تأکید بر اینکه مبارزه با استکبار یعنی برملا کردن، خنثی نمودن حیله‌ها و‌ کیدهای آمریکا در هرجای جهان، گفت: اخیراً سران کنفرانس اسلامی به محضر رهبر انقلاب رسیدند و رهبری در دو محور جامعیت اسلام و وحدت امت اسلامی با آن‌ها سخن گفته و توصیه‌هایی داشتند.

فلاحتی با بیان اینکه اسلام و سنت پیامبر (ص) قدرت هدایت بشر را برای رساندن به سعادت حقیقی دارد، افزود: وحدت اسلامی اصلی راهبردی و استراتژیک است و این موضوع مهم هدف است و این هدف مهم از اشارات موحدانه قرآن کریم با تأکید «واعتصموا بحبل‌الله جمیعا» است.

وی با اظهار تأسف از رفتار برخی از افراد که از اندیشه سیاسی درستی برخوردار نبوده و بدون توجه موضوع وحدت مسلمانان سخنانی بیان می‌کنند، گفت: اهمیت هوش سیاسی بالاتر از سواد است و باید در اظهار نظرات از هوش سیاسی همراه با علم و سواد برخوردار بود.

خطیب جمعه رشت با اشاره به مذاکرات ایران با ۴+۱ تصریح کرد: جمهوری اسلامی به طرف‌های اروپایی می‌خواهد بگوید آنچه درگذشته بود گذشت و رویکرد ایران از تعبیر «برد_ برد» به تعبیر «اقدام اقدام» تغییر کرده است، اقدام در مقابل اقدام یعنی اگر ایران قدمی برداشت باید طرف مقابل هم‌قدم بردارد نه اینکه مثل گذشته در سیاست «برد برد»، آمریکا برد کند و ایران هیچ!

وی با اشاره به اهمیت سیاست «اقدام_اقدام» به مسؤولان هسته‌ای و تصمیم گیران توصیه‌هایی کرد و افزود: انفعال‌پذیر نبودن، توپ را در میدان آن‌ها انداختن و شقاق ایجاد کردن بین آمریکا و اروپا برای جلوگیری از اجماع بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی و خواستن از سازمان‌های بین‌الملل بر نظارت مراکز هسته‌ای دیگر مناطق ازجمله رژیم منحوس صهیونیستی توصیه ما به دست‌اندرکاران مسئله هسته‌ای است.

خطیب جمعه رشت با ابراز تعجب از اینکه در خبرها آمده چندین تن چای وارد گیلان و لاهیجان شده بیان کرد: این چه رفتاری است که چای را به بهانه اقتصاد آزاد بودن وارد لاهیجان کردند؟! این رفتار یعنی آسیب زدن به چای‌کاران، بی‌توجهی به این موضوع یعنی ضربه زدن به اقتصاد چای‌کاران گیلان.

وی با اشاره به هک سیستم بنزین توسط بدخواهان نظام، از بصیرت و صبر مردم تقدیر کرد و افزود: مردم متوجه دشمنی دشمن شده و با هوشیاری و بصیرت توطئه‌های آنان را برملا کردند، مسؤولین نیز از آغاز این مسئله پای‌کار بودند تا این مشکل را در اولین زمان ممکن برطرف کنند و حضور رئیس‌جمهور در میان مردم و پمپ‌بنزین بسیار حائز اهمیت بود.

خطیب جمعه رشت با اشاره به تکریم و معارفه استاندار گیلان و شهردار رشت بیان کرد: وجود سابقه مدیریتی استاندار گیلان نشان از آشنایی کامل او از استان گیلان دارد امیدواریم تا مشکلات عدیده گیلان هرچه زودتر ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه اینک زمان حمایت و همراهی مدیران برای رفع مشکلات است، گفت: باید از مدیران حمایت کرد و کمک کنیم تا مشکلات حل شود، اگرچه نقد همیشه کمک‌حال است اما تخریب نه! باید تلاش کنیم تا مشکلات گیلان برطرف شود.

خطیب جمعه رشت فساد ستیزی و مبارزه با فساد را از انتظارات مردم از استاندار گیلان و شهردار رشت دانست و افزود: پرداخت حقوق معوقه کارگران که اندک هم هست، از خواسته و مطالبات ماست، این موضوع باید در دستور کار قرار دهید چرا حقوق کارگر عقب میفتد اما کسی جرئت نمی‌کند حقوق مدیران را قطع کند و این مسئله موردپذیرش نیست.

فلاحتی با تأکید بر اینکه باید تلاش کرد تا دیگر کارخانه‌ای به تعطیلی کشیده نشود، گفت: مردم باید کار مسؤولان را در میدان عمل ببینند و امیدواریم انتظارات مردم را به نحو احسن به انجام برسانند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات