صندلی مسؤولیت امانت شهدا است

به گفته نماینده عالی دولت در گیلان صندلی مسؤولیت، امانت شهدا است که به دست ما سپرده شده و باید به نحو احسن از آن حراست و برای مردم کار کنیم.
کد خبر: ۹۳۸۵۸۷۲
|
۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از لنگرود، اسدالله عباسی صبح امروز در سفر به شهرستان لنگرود با حضور بر مزار شهید حسین املاکی با اهدای گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ این سردار همیشه قهرمان در کولاک محله شهرستان لنگرود ادای احترام کرد. 

استاندار گیلان همچنین از روند ساخت یادمان شهید املاکی نیز بازدید و با حضور در منزل این سردار قهرمان با خانواده وی دیدار کرد. 



نماینده عالی دولت در گیلان در دیدار با خانواده سردار شهید حسین املاکی اظهار کرد: با شهیدان میثاق می‌بندیم و از ایثار آنان الگو می‌گیریم تا راه این عزیزان را ادامه دهیم. 

وی با بیان اینکه با شهیدان عهد می‌بندیم که با پایبندی به ارزش‌های انقلاب و گام نهادن در مسیری که رهبر معظم انقلاب ترسیم نمودند، اجرای سیاست‌های دولت مردمی آیت‌الله رئیسی را در عمل ثابت کنیم، گفت: بایستی قدر مردم را بدانیم و با عملکردمان ضمن نجات گیلان از وضعیت کنونی، دشمنان را مأیوس کنیم. 

عباسی توجه به صنعت و تولید و پیگیری تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را از اولویت‌ها عنوان کرد و افزود: برای رونق اقتصاد کشاورزی، صنایع نو و دانش بنیان و بهبود وضعیت محصولات تولیدی گیلان از جمله چای، برنج و غیره به تلاش مضاعف نیازمندیم. 


شهید حسین املاکی از پرچم داران انقلاب بود

استاندار گیلان در دیدار با خانواده شهید املاکی نیز خواستار دعای خانواده‌های معظم شهدا برای کسب توفیق در مسؤولیت جدید شد. 

وی به جاذبه شهید املاکی برای مردم و مسؤولان اشاره کرد و افزود: با خدای خود عهد بستم تا آنچه دِین بر گردن ماست را با روحیه جهادی عملیاتی و از مشکلات بکاهیم. 

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه مرد میدان جهاد، شهید حاج قاسم سلیمانی و آیت‌الله رئیسی مرد میدان خدمت است، گفت: ما امانتدار آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و شهدا هستیم و تمام توان خود را برای خدمت به مردم به کار می‌گیریم. 

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه حضور ما در مراسم‌های شهدا، جاذبه خود شهدا برای شرکت در یادواره‌ها است و همواره به شهید املاکی و دیگر شهدا متوسل می‌شویم، افزود: صندلی مسؤولیت، امانت شهدا است که به دست ما سپرده شده و باید به نحو احسن از آن حراست و برای مردم کار کنیم. عباسی با بیان اینکه از همسران و خانواده‌های شهدا درخواست می‌کنیم که برای ما دعا کنند تا بتوانیم در مسؤولیت‌های خود به خوبی عمل کنیم، تصریح کرد: امام خمینی بنیان گذار انقلاب اسلامی بود که شهدا از جمله پیوران اصلی این مسیر هستند و شهید حسین املاکی از پرچم داران انقلاب بود. 

سردار شهید حسین املاکی از فرماندهان گیلانی دوران دفاع مقدس بود که نهم فروردین سال ۱۳۶۷ در عملیات والفجر ۱۰ در ارتفاعات بانی بنوک عراق در سن ۲۷ سالگی و در اثر بمباران شیمیایی به درجه رفیع شهادت نائل آمد. 

رهبر معظم انقلاب در خصوص شهید املاکی فرموده بودند «شهید املاکی شما، که توی میدان جنگ که شیمیایی زدند و خودش هم آنجا در معرض شیمیایی بود، بسیجی بغل دستش ماسک نداشت، شهید املاکی ماسک خودش را برداشت بست به صورت بسیجی همراهش! قهرمان یعنی این.»



سردار حق بین از نفس خود عبور کرده بود

استاندار گیلان همچنین در دیدار با خانواده سردار جبهه مقاومت سردار محمدعلی حق بیت نیز اظهار کرد: سردار حق بین از نفس خود عبور کرده بود و آن چیز که می‌دید خدا بود و برکتی برای منطقه و کشور ما بود. 

وی با بیان اینکه جای سردار حق بین برای همیشه خالی است ولی قطعا راهش روشن است، گفت: سردار حق بین در سخنرانی‌های خود خاضعانه سخنرانی و فرهنگ شهادت را به خوبی برای حضار و مردم تبیین می‌کرد که این نشان از آرامش درونی و اطمینان خاطر وی از سوی خدا و این مسیر الهی بود که ما از درک آن عاجزیم. 

عباسی با بیان اینکه وظیفه حراست از انقلاب و آرمان‌های شهدا را داریم، افزود: شهدا و مسیری که رفته‌اند برای ما یک ارزش است و اگر غیر این مسیر را برویم قطعا ضرر خواهیم کرد. 

فرماندهی لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان، مشاور فرمانده نیروی زمینی سپاه و فرمانده قرارگاه مرکزی امام حسین (ع) نیروی زمینی سپاه از شاخص‌ترین سوابق این فرمانده پرافتخار گیلانی جبهه مقاومت و هم‌رزم سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

سردار محمدعلی حق‌بین ۳۱ فروردین‌ماه سال جاری بعد از تحمل دوره‌ بیماری به دوستان شهیدش پیوست.

انتهای پیام/




ارسال نظرات
آخرین اخبار