کارشناس مسایل مذهبی؛

صداقت و راستگویی مایه برکت است

حجت الاسلام رازی پور با استفاده از احادیث و روایات گفت: صداقت و راستگویی مایه برکت در زندگی انسان است.
کد خبر: ۹۳۸۶۰۰۰
|
۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس مسایل مذهبی در جمع پایوران و سربازان سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با اشاره به حدیثی ازپیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم گفت:صداقت،حیا، حسن خلق و شکر چهار چیز است که بدی ها را به حسنات تبدیل می کند.

حجت الاسلام حمزه رازی پور ادامه داد: صداقت مراحل گوناگونی دارد، صداقت در گفتار و صداقت در کردار، حضرت امام علی علیه السلام فرمودند" سرانجام صداقت رهایی و سلامت است اعمال انسان میوه درخت نیت اوست.

کارشناس مسایل مذهبی با اشاره به حدیثی از حضرت امام علی علیه السلام گفت: آن امام همام فرمودند"صداقت اصلاح کننده همه امور است صداقت مایه برکت است، صداقت و راستی از خصوصیات عالی اخلاق انسانی است که در آموزه های اسلامی از زمینه های اساسی ارجمندی و نیک بختی انسان شناخته شده است.

کارشناس مسایل مذهبی ادامه داد: پیشوای مولای متقیّان حضرت امام علی علیه السلام ، صداقت را ارجمندترین و والاترین صفت، معرّفی کردند و از راستگویی به عنوان اساس هر نوع اصلاحِ فردی و اجتماعی نام برده است.

حجت الاسلام حمزه رازی پور با قرائت حدیث شریف اَلصِّدْقُ صَلاحُ کُلِّ شَیْ ءٍ افزود: حضرت امام علی علیه السلام فرمودند"راستگویی مایه صلاح هرچیز است در مقابل، کذب و دروغگویی را ریشه همه فسادها و سرچشمه همه تباهی ها دانسته است".

وی با قرائت حدیث شریف مولای متقیان حضرت علی علیه السلام اَلْکِذْبُ فَسادُ کُلِّ شَیْ ءٍ. ادامه داد: دروغگویی موجب تباهی هر چیز است.

کارشناس مسایل مذهبی در ادامه افزود: اگر همه فعالیت ها و اقدامات انسان بر صدق و راستی بنا نهاده شود و از هرگونه ناراستی پیراسته باشد، زمینه های نیک بختی و گرانقدری برای او فراهم می گردد، چنان که گشوده شدن دریچه های سعادت و بهروزی به سوی جامعه بشری، جز با استوار کردن پایه صداقت میّسر نمی شود.

حجت الاسلام حمزه رازی پور با تلاوت آیه شریف قرآن یا اَیّها الَّذینَ آمَنوا اِتَّقوا اللّهَ وَ کُونُوا مَعَ الْصّادِقِینَ ادامه داد: خداوند سبحان در آیه 119 سوره توبه فرمایند ای کسانی که ایمان آورده اید! از مخالف با خدا بپرهیزید و با صادقان باشید.

وی اظهار کرد:صداقت را مایه برکت و جلب عنایات الهی عنوان کرد: صداقت راه رسیدن به آرامش است، صداقت و دیدن رویاهای صادقانه صداقت با بهشت است، پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم فرمودند بر شما باد به صداقت زیرا دری از درهای بهشت است.

ارسال نظرات