خبرهای داغ:

شهرستان سرخه 26 شهید دانش آموز را تقدیم انقلاب کرد

فرمانده حوزه بسیج دانش آموزی ولایت سرخه گفت: در دوران دفاع مقدس جوانان و نوجوانان دانش آموز زیادی جانانه و شجاعانه تا پای جان در برابر دشمن ایستادند؛ شهرستان سرخه 26 دانش آموز را تقدیم نظام کرد.
کد خبر: ۹۳۸۶۰۷۳
|
۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳

رهبر ما آن طفل سیزده ساله ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها‏‎ ‎‏زبان و قلم ما بزرگتر است، با نارنجک خود را زیر تانک دشمن انداخت، آن را منهدم‏‎ ‎‏ و خود نیز شربت شهادت نوشید.‏

همزمان با هفته بسیج دانش آموزی حسن فیض فرمانده حوزه بسیج دانش آموزی ولایت سرخه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سرخه اظهار کرد: 8 آبان ماه روزی که نوجوان 13 ساله در جنگ تحمیلی نارنجک به کمر می بندد و خود را به سمت تانک های دشمن می رساند و در نهایت با جلوگیری از پیشروی تانک ها در این راه به شهادت می رسد.

او افزود: در دوران هشت سال جنگ تحمیلی جوانان و نوجوانان دانش آموز زیادی جانانه و شجاعانه تا پای جان  در برابر دشمن ایستادند و پس از هشت سال نبرد؛ سرانجام ایران اسلامی با تقدیم هزاران شهید پیروز این میدان شد. شهرستان سرخه در این راه مقدس 26 شهید دانش آموز را تقدیم این نظام و انقلاب کرد.

فرمانده حوزه بسیج دانش آموزی ولایت سرخه با بیان اینکه شهدای دانش آموز باد به صورت به عنوان الگو به دانش آموزان معرفی شوند؛ گفت: در این هفته برنامه هایی چون فضا سازی و آذین بندی مدارس و سطح شهر، دیدار با خانواده معظم شهدای دانش آموز و فرهنگی، برگزاری یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی شهرستان در گلزار شهدا، اجرای گروه های سرود مدرسه ای با دعوت از خانواده معظم شهدا، اجرای زنگ استکبار ستیزی و برنامه های 13 آبان در فضای مدارس، حضور پر صلابت دانش آموزان و فرهنگیان بسیجی در نماز عبادی سیاسی جمعه و برنامه های متنوع دیگر که به همت مدارس اجرا خواهد شد، در دستور کار قرار دارد.

فیض عنوان کرد: امروز با توجه به هجمه های فرهنگی دشمن و همچنین در شرایط کرونا که دانش آموزان بدون آگاهی وارد فضای مجازی شده و دشمن در این فضا در حال جنگ رسانه ای است؛  باید به دانش آموزان الگوی عملی بدهیم تا بدانند می توان با اتکا به اخلاق و عمل به توصیه های دینی مراتب تعالی معنویت را طی و به خدا نزدیک شد.

او خاطرنشان کرد: این هفته منسوب به سعید حسنان، شهید دانش آموز تازه تفحص شده است که بعد از گذشت 37 سال پیکر مطهر این شهید گرانقدر در شهر ما حاضر و در گلزار شهدای این شهر آرام گرفت. حضور این شهدا فضای پرورشی دانش آموزان را تحت تاثیر قرار داده و به لطف خداوند الگوهای ایثار و مقاومت را به دانش آموزان نشان داد.

فرمانده حوزه بسیج دانش آموزی ولایت سرخه خاطرنشان کرد: با توجه به اعلام سازمان بسیج دانش آموزی کشور مبنی بر معرفی شهید شاخص کشور به نام دانش آموز شهید محمد رسول رضایی و در شهرستان برنامه های اجرایی با محوریت شهید دانش آموز سعید حسنان برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار