جمعیت زندانیان استان اردبیل کاهش چشمگیر یافت

رئیس هیئت امنای نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل گفت: زمینه آزادی ۳۵ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد مالی در استان اردبیل فراهم شد.
کد خبر: ۹۳۸۶۲۰۴
|
۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۷

جمعیت زندانیان استان اردبیل کاهش چشمگیر یافت

به گزارش خبرگزاری بسیج ازاردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین کثیرلو در جمع خبرنگاران در اردبیل از تلاش شبانه‌روزی برای آزادسازی زندانیان جرائم مالی غیرعمد استان خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر تلاش‌های انجام یافته برای آزادی 35 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در استان تحقق یافته و شاهد کاهش چشمگیر جمعیت زندانیان استان هستیم.

وی بیان کرد: اقدامات حبس‌زدایی در راستای کمک به حل مشکلات مالی مددجویان با جدیت در دستور کار قرار گرفته و در حوزه رهایی بدهکاران مالی ناشی از جرایم غیرکلاهبرداری تمهیدات لازم به عمل آمده است که این اقدامات بسترهای مناسبی را برای آزادی زندانیان رقم زده است.

رئیس هیئت امنای نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل گفت: با تداوم این روند شاهد فعالیت‌های خوب و مثمرثمری در زمینه فراهم کردن آزادی زندانیان شاهد هستیم که از اهم آن می‌توان به تقویت فعالیت‌های پیشگیرانه و حمایتی ستاد دیه استان اردبیل و کاهش جمعیت زندانیان اشاره کرد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: امسال زمینه آزادسازی 153 زندانی غیرعمد و مالی با مبلغ بدهی در حدود 32 میلیارد تومان از سطح زندان‌های استان اردبیل آزاد شدند که این موضوع برای ما جزو اولویت‌های اساسی و مهم مطرح است که این مسئله در دستور کار قرار گرفته است.

کثیرلو بیان کرد: در حال حاضر 182 زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان اردبیل به دلیل محکومیت مالی در زندان به سر می‌برند که از این تعداد 84 نفر شرایط لازم برای آزاد شدن را دارند که در صورت فرهنگ‌سازی‌های مناسب شاهد افزایش کمک‌های خیران در سطح استان خواهیم بود.

وی اظهار کرد: از اصحاب قلم و رسانه نیز انتظار می‌رود در راستای آزادسازی زندانیان تلاش خود را به‌کارگیرند تا بتوانیم به این شکل به تمامی اهداف خود در این راستا دست یافته و با حل مشکلات و موانع موجود برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشیم که این مسئله به عنوان اولویت اساسی و مهم مطرح است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار