گاز گرفتگی جان سه نفر را در شهرستان نیر گرفت

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی اورژانس استان اردبیل گفت: نشت گاز مونوکسیدکربن در یکی از روستاهای شهرستان نیر موجب جان باختن سه نفر شد
کد خبر: ۹۳۸۶۲۱۲
|
۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷

گاز گرفتگی جان سه نفر را در شهرستان نیر گرفت

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مجیدمحمد غریبانی روز افزود: با گزارش حادثه گازگرفتگی در روستای شیران شهرستان نیر بلافاصله آمبولانس به محل حادثه اعزام گردید اما ماموران با جسم بی‌جان سه نفر که بر اثر استنشاق گاز مونوکسیدکربن جان باخته بودند، مواجه شدند.

وی با اشاره به حضور تکنسین‌های فوریت‌های اورژانس در کمترین زمان ممکن در محل حادثه بیان کرد: امدادگران مشاهده کردند که محل حادثه یک باغ ویلای تازه ساخت در نزدیکی روستای شیران بوده که هیچ گونه گاز لوله‌کشی شهری و روستایی نداشته است.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی اورژانس استان اردبیل اظهار کرد: ساکنان به دلیل برودت و سردی هوا، اقدام به روشن کردن کباب‌پز ایستاده بدون دوکش کرده بودند که بر اثر استنشاق گاز مونوکسیدکربن جان باختند.

غریبانی اضافه کرد: متاسفانه در این حادثه هر سه فرد حاضر در ویلا که ۶۰ الی ۶۵ سال سن داشتند، جان باختند.

او با توصیه مردم به رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گاز سوز ادامه داد: شهروندان برای جلوگیری از حادثه ناگوار و تلخ از لوازم گازسوز استاندارد و ایمن استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، علائم و نشانه‌های مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن می‌تواند به شکل موارد بسیار متفاوت در افراد نمایان شده و در اثر تماس طولانی با گاز مونوکسیدکربن، علائمی شبیه سردرد، سرگیجه، افزایش شدید ضربان قلب در ابتدا، ‏وزوز گوش و خواب آلودگی، تهوع، استفراغ، طپش قلب، کاهش سطح هوشیاری، آسیب‌های دائمی به سیستم عصبی، کما و در نهایت مرگ رخ می‌‏دهد.

بر اساس گزارش اداره کل پزشکی قانونی استان اردبیل ، در سال گذشته ۳۲ نفر در این استان بدلیل مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن جان خود را از دست دادند.

از این تعداد ۲۳ نفر زن و ۹ نفر مرد بودند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار