۸۰ درصد مردم ایلام واکسن کرونا تزریق کردند

استاندار ایلام گفت: طبق سند ملی واکسیناسیون تاکنون ۸۰ درصد مردم ایلام دُز نخست واکسن کرونا را تزریق کرده اند.
کد خبر: ۹۳۸۶۲۳۶
|
۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج،"محمد نوذری" در نشست ستاد کرونا استان ایلام اظهار داشت: همچنین از مجموع کل جمعیت استان تنها ۵۱ درصد جمعیت دُز دوم واکسن را تزریق کردند که امیدواریم با تلاش مجموع دانشگاه علوم پزشکی، همکاری مردم و اطلاع رسانی دقیق این میزان افزایش یابد.

وی افزود: طی هفته های اخیر میزان بستری های کرونا در استان ایلام افزایش یافته اما میزان فوتی های استان طی روزهای اخیر بسیار کاهشی بوده است.

استاندار ایلام ابراز امیدواری کرد: چنانچه طی ماه آینده واکسیناسیون عمومی استان از مرز ۷۵ درصد عبور کند، ایمنی نسبی از نظر کرونا را شاهد خواهیم بود.

نوذری با اشاره به افزایش بستری های شهرستان های دره شهر و چرداول و قرار گرفتن این ۲ شهرستان در وضعیت قرمز، گفت: فرمانداران این ۲ شهرستان از تجمعات و مراسمات عزا با جدیت ممانعت کنند و شناسایی بیماران کرونا را در دستور کار قرار دهند.

وی با انتقاد از میزان پوشش واکسیناسیون دانش آموزان در استان نیز تاکید کرد: تنها ۷۱ درصد دانش آموزان استان دُز نخست کرونا را تزریق کرده اند که با تلاش اداره آموزش و پرورش و همکاری دانشگاه علوم پزشکی این آمار باید از میانگین کشوری که ۸۳ درصد است، بالاتر باشد.

تقویت طرح شهید سلیمانی در دستور کار فرمانداران باشد 

استاندار ایلام خواستار تقویت طرح شهید سلیمانی با همکاری سپاه و استفاده از ظرفیت سمن ها و دهیاران برای مقابله با کرونا در تمامی شهرستان ها شد و افزود: هیچ مجوزی برای برگزاری مراسم در استان صادر نمی شود و همچنان تمامی تجمع ها ممنوع است.

نوذری تصریح کرد: فرمانداران شهرستان ها باید با برگزاری منظم ستاد کرونا و اجرای تمامی مصوبات این حوزه برای مقابله با کرونا و افزایش پوشش واکسیناسیون اهتمام جدی داشته باشند.

به گزارش بسیج، هم اکنون از مجموع شهرستان های استان، ۲ شهرستان چرداول و دره شهر در وضعیت قرمز، ایلام، آبدانان، چوار و ایوان در وضعیت نارنجی و شهرستان های دهلران، بدره، سیروان، ملکشاهی، هلیلان و مهران نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

ارسال نظرات