پيش بيني رشد ٩ درصد بخش کشاورزی سیستان وبلوچستان در رویکرد بودجه سال ١۴٠١

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در نشست شورای معاونين و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت : در برنامه هفتم توسعه و سند آمایش سرزمین نگاه ویژه به بخش کشاورزی است و علیرغم خشکسالی ها رشد اقتصادی هدف گذاری شده برای بخش کشاورزی استان برای سال آتی، ٩ درصد میباشد.
کد خبر: ۹۳۸۶۳۱۰
|
۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان،  رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در نشست شورای معاونين و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت : در برنامه هفتم توسعه و سند آمایش سرزمین نگاه ویژه به بخش کشاورزی است و علیرغم خشکسالی ها رشد اقتصادی هدف گذاری شده برای بخش کشاورزی استان برای سال آتی، ٩ درصد میباشد.

مهرداد عرب اول افزود: نظام بودجه ریزی برای سال آتی بیشتر به سوی پروژه های اثرگذار اقتصادی که نقش مهمی در تولید، اشتغال و بهره وری داشته باشد حرکت خواهد نمود و از همین رو با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل ها، بیشترین اتکا به بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به تدوین سند آمایش و اهمیت توسعه و تأثیر گذاری بخش کشاورزی از مدیران این بخش خواست تمامی برنامه ها و فعالیت های خود را بر اساس هسته های کلیدی سند آمایش تنظیم نمایند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان در این نشست با اشاره به توانمندی ها و استعدادهای استان همه زیر بخش های کشاورزی خصوصا گیاهان دارویی، محصولات باغی وبویژه میوه های گرمسیری، زراعی، دام وطیور، شیلات و آبزی پروری و صنایع غذایی و تبديلی نقش مهمی در توسعه سرمایه گذاری و اشتغال و رشد اقتصادی ایفا خواهد نمود.

محمد علی نیکبخت تصریح کرد: توسعه کشاورزی قراردادی ،توسعه فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی و بکارگیری بنگاه‌های اقتصادی سطح کشور برای ارتقای کشاورزی سیستان وبلوچستان در اولویت کاری این سازمان قرار دارد .

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان گفت : از ابتدای امسال تاکنون ١٧۶ میلیارد و ۴۶۵ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات تملیکی استانی به این سازمان اختصاص یافته که نسبت به سال گذشته بیش از ٨۴ درصد رشد داشته است .

فریدالدین سلیمی طبس اذعان داشت علاوه بر اعتبار استانی طی سال جاری تا به امروز سازمان جهاد کشاورزی ۶۵ میلیارد و ٣٨۵ میلیون تومان از محل اعتبار ملی تخصیص داشته است.

وی افزود: این میزان اعتبار در قالب ٢٣ طرح و بیش از ۵٠٠ پروژه در زیر بخش‌های آب و خاک، تولیدات گیاهی و دامی و... هزینه خواهدشد.

ارسال نظرات