هنوز پیکر پاک بسیاری از شهدای ‌گیلان در استان ایلام شناسایی نشده است

فرمانده سپاه قدس گیلان در ادامه حضور مفقودالاثرهای گیلانی در مرزهای ایلام را مورد اشاره قرار داد و گفت: هنوز پیکر پاک بسیاری از شهدای گیلان در استان ایلام است.
کد خبر: ۹۳۸۷۲۱۰
|
۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار محمد عبدالله‌پور فرمانده سپاه قدس گیلان اظهار داشت:  برگزاری کنگره 3 هزار شهید ایلام می‌تواند گفتمان فضای جبهه و جنگ و ایثار و شهادت را در استان ایلام و کشور باز آفرینی کند.

فرمانده سپاه قدس استان گیلان که به جهت انتقال تجارب برگزاری کنگره ملی شهدای گیلان به استان ایلام سفر کرده است گفت: استان گیلان با 8 هزار شهید، 22 هزار جانباز و 2700 آزاده یکی از استان‌های برتر در حوزه ایثار و شهادت است و نخستین شهدای این استان در منطقه "کنجانچم مهران" بوده است.

عبدالله‌پور به آماری از رزمندگان استان گیلان اشاره کرد و افزود: در سنین بین 15 تا 55 ساله استان گیلان که نزدیک به 400 هزار نفر را شامل می‌شود 105 هزار نفر آنان که 20 درصد این جمعیت است در جبهه‌های جنگ حضور داشته‌اند و بیشترین حضور رزمندگان استان گیلان در جبهه‌های ایلام بوده است.

وی، حضور رزمندگان گیلانی در استان ایلام و نخستین شهدای این استان در مرزهای ایلام را دلیل حضور خود در استان ایلام دانست و گفت: برای برگزاری کنگره ملی شهدای ایلام احساس مسئولیت دارم و به همین خاطر به استان ایلام آمده‌ام تا با انتقال تجارب دین خود را به شهدا ادا و فردای قیامت در محضر شهدا شرمنده نباشم.

فرمانده سپاه قدس گیلان در ادامه حضور مفقودالاثرهای گیلانی در مرزهای ایلام را مورد اشاره قرار داد و گفت: هنوز پیکر پاک بسیاری از شهدای گیلان در استان ایلام است و بر اعمال و رفتار ما نظارت دارند و انتظار می‌رود در کنگره ملی 3 هزار شهید ایلامی مراسمی در شان و نام و جایگاه شهدا برگزار شود.

وی برآورد خود را از پیش زمینه گنگره 3 هزارشهید ایلامی را بیان کرد و گفت: آن چه پیش بینی می‌شود، این کنگره در استان ایلام موفق، اثرگذار و در خور نام و یاد شهدا خواهد بود و گفتمان شهدا را دوباره در کشور باز آفرینی خواهد کرد.

سردار عبداالله‌زاده سپس به چارت کنگره 3 هزار شهید ایلامی گریزی زد و افزود: همه ارکان و برگزاری کنگره را به خود شهدا واگذار کنید و در پی نام، آرم و نشان برای اداره و ارگان خاصی نباشید تا برکت کنگره از شهدا سرچشمه بگیرد و بدون مشکلی برگزار شود.

وی، شهدا را نشان عظمت ایران در جهان عنوان کرد و گفت: تا فرهنگ ایثار و شهادت و از خودگذشتگی بر ایران حاکم است دشمن زمین‌گیر و زبون خواهد بود.

اخبار مرتبط
ارسال نظرات