خبرهای داغ:

مهمترین مطالبه مردم استان و شهرستان شاهرود تامین آب شرب است

شاهرود_امام جمعه شاهرود گفت:مهمترین مطالبه مردم استان و شهرستان شاهرود تامین آب است و ساماندهی برنامه استفاده از پساب شاهرود نیز باید مورد توجه جدی باشد.
کد خبر: ۹۳۸۷۲۸۶
|
۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۱

مهمترین مطالبه مردم استان و شهرستان شاهرود تامین آب شرب استبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی در آستانه سفر ریاست جمهوری به استان سمنان با بیان اینکه مهمترین مطالبه استان سمنان و این شهرستان تامین آب است، گفت: ساماندهی برنامه استفاده از پساب شاهرود، پس از تامین آب، از مهمترین مطالبات مردمی است.
امام جمعه شاهرود با اشاره به اینکه پیش از این مطالبات مهم و اولویت دار شاهرود در زمان سفر آیت الله سیدابراهیم رئیسی به عنوان رئیس قوه قضاییه مطرح شد، افزود: پساب شهری منبعی ارزشمند است که با استحصال و بازچرخانی آن می‌توان در بخش‌های مختلف صنعت و کشاورزی غیرمثمر از آن بهره برد.
او با اشاره به اینکه ساماندهی شبکه فاضلاب شاهرود تاکنون ۲۰ سال طول کشیده است، تصریح کرد: هم اکنون تنها ۱۵ درصد از این فاضلاب مورد استفاده در بخش کشاورزی قرار می‌گیرد.
امینی با بیان اینکه ادامه ساماندهی این طرح ممکن است از عهده دولت خارج باشد، ابراز داشت: تسریع و تسهیل در واگذاری به بخش خصوصی و پشتیبانی از آن توسط دولت می‌تواند این ظرفیت نهفته را به فعل برساند.
امام جمعه شاهرود، موضوع اشتغال را یکی دیگر از دغدغه‌های مهم مردم در شرق استان سمنان خواند و اظهار داشت: این شهرستان از سابقه فرهنگی خوبی برخوردار است و نسبت به مسایل فرهنگی دغدغه خاصی وجود ندارد.
مصلا و فرودگاه شاهرود طرح‌های نیازمند توجه دولت است
او به سفر رئیس جمهوری در چند ماه قبل به شاهرود در سمت ریاست قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات یادآوری شده در آن سفر، تکمیل مصلای این شهر بود، این مصلا تنها برای برگزاری نمازجمعه تدارک دیده نشده است بلکه می‌توان از این ظرفیت در طول هفته و از شنبه تا جمعه برای فعالیت‌های فرهنگی، خدماتی، اقتصادی و حتی ورزشی استفاده کرد.
امینی، فرودگاه شاهرود را یکی دیگر از ظرفیت‌های مغفول مانده شهرستان دانست و افزود: دولت قبل این فرودگاه را بین المللی اعلام کرد این در حالی است که چندین ماه از تعطیلی آن می‌گذرد، مردم از دولت مردمی انتظار دارند پس از راه اندازی مجدد فرودگاه، زمینه فعالیت گمرک و بندر خشک فراهم شود تا کشاورزان منطقه بتوانند محصولات خود را صادر کنند.
او افزود: راه اندازی سفر‌ها به عتبات عالیات، مسافربری داخلی کشور و صادرات محصولات از این فرودگاه تاثیر به سزایی در معیشت مردم از جمله قشر ضعیف و متوسط خواهد داشت.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه یکی دیگر از دغدغه‌های مردم جلوگیری از تخریب شاهوار است، ابراز داشت: دلواپسی مردم در سفر قبل آیت الله رئیسی به استحضار ایشان رسید و در آن سفر مقرر شد کارشناسان موضوع را بررسی کنند، تقاضا داریم، چون طرف قرارداد و پیمانکار این طرح دولت است این دغدغه‌ای که مردم نسبت به سلامت خود و نسل آینده دارند برطرف شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار