خبرهای داغ:

باید نسل آینده مانند نسل گذشته با روحیه استکبارستیزی تربیت شوند

شاهرود_امام جمعه شاهرود گرامیداشت مناسبت‌ها را مطلوب خواند و افزود: باید نسل آینده مانند نسل گذشته با روحیه استکبارستیزی تربیت شوند.
کد خبر: ۹۳۸۷۲۸۹
|
۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۵

باید نسل آینده مانند نسل گذشته با روحیه استکبارستیزی تربیت شوندبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی در نشست شورای فرهنگ عمومی شاهرود که در پژوهش سرای دانش آموزی برگزار شد، با اشاره به سفر رییس جمهوری به استان سمنان گفت: مسوولان طرح‌های پیشنهادی برای ارائه در سفر رئیس جمهوری را با پیوست فرهنگی و عدالت همراه کنند.
افزود: بنابه توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید همه حوزه‌ها پیوست فرهنگی داشته باشند، این امر در ارائه طرح‌های پیشنهادی شهرستان از جمله اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مدنظر قرار گیرد.
او به ۱۴ آبان روز شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و اظهار کرد: اگر جریانی بین گستره‌ای از مردم فراگیر و تاثیرگذار شد آن جریان به نوعی فرهنگ عمومی محسوب می‌شود.
امینی با بیان اینکه اگر فرهنگ ارتقاء یابد سایر مشکلات جامعه مانند اقتصاد و معیشت نیز برطرف می‌شود، ابراز داشت: یکی از وظایف شورای فرهنگ عمومی شناسایی نقاط ضعف و قوت یک فرهنگ است تا نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را برطرف کند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه خواندن یک صفحه از قرآن در پایان نماز‌های روزانه در مساجد یکی از فرهنگ سازی‌های بسیار خوب است، گفت: قبل از همه‌گیری ویروس کرونا در آیین‌های مختلف برخی عادت‌های نامطلوب مانند توزیع زیاد غذا در مجالس ترحیم، تجمعات غیرضروری و تشریفات غیرلازم یک فرهنگ شده بود و چنانچه خانواده‌ای از قشر ضعیف این آیین‌ها را انجام نمی‌داد مورد قضاوت نادرست قرار می‌گرفت.
او با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود در دولت جدید قصد دارد نقش پررنگ تری داشته باشد، افزود: اراده و همت جدیدی بین مسوولان کشوری برای تاثیرگذاری در جامعه با استفاده از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی به وجود آمده است.
امینی شورای امر به معرف و نهی از منکر را بازوی توانمندی در کنار شورای فرهنگ عمومی خواند و ابراز کرد: همه مردم و مسوولان باید نسبت به اجرای این سنت حسنه و با رعایت الزامات قانونی و شرعی گام بردارند.
او به فرارسیدن هفته بسیج دانش آموزی اشاره کرد و اظهار داشت: از روز هشتم آبان که مصادف با شهادت حسین فهمیده است تا ۱۳ آبان برنامه‌های خاصی در شهرستان تدارک دیده شده است.
امام جمعه شاهرود گرامیداشت مناسبت‌ها را مطلوب خواند و افزود: باید نسل آینده مانند نسل گذشته با روحیه استکبارستیزی تربیت شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها