خلاصه خطبه های خطیب شهرقدس؛ دفاع تمام قد وی از دوشخصیت برجسته روحانی کشور، تا قدردانی از سپاه و مجلس

امام جمعه شهرستان قدس تاکید کرد؛ اظهارات هفته گذشته آیت الله صافی گلپایگانی و حجت الاسلام علی اکبری، در راستای منفعت مردم و جامعه مطرح شده است ، اما با این وجود افراد معلوم‌الحال آنها را مورد هجوم قرار دادند.
کد خبر: ۹۳۸۷۸۲۸
|
۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج: حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار امام جمعه شهرستان قدس در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از تکبر و استکبار اظهار کرد: در فرهنگ عمومی امروز و در جامعه ایران انقلابی، آمریکای جنایتکار مظهر استکبار است و صفت شیطان بزرگ توسط امام راحل(ره) به آن داده شد و استکبار ستیزی از اصول قرآنی است که اصل نفی سلطه کفار بر مومنین ، اشداء علی الکفار بودن مومنین ، اصل قتال با کفار و اصل مقابله به مثل با کفار از اصول مسلم قرآنی است که خداوندبه مومنین اجازه نداده زیر بار سلطه روند و شعار راهبردی و استراتژیک مرگ بر آمریکا مظهر تقواست. 

وی در بخش دیگری از خطبه نمازجمعه گفت: شخصیت عظیم آیت الله صافی گلپایگانی مورد هجوم عده‌ای معلوم‌الحال قرار گرفتند در حالی که مسئله ارتباط گرفتن با دنیا در فرمایشات امام خمینی و رهبر معظم انقلاب اسلامی و مراجع نیز هست و ایشان هم ارتباط با استکبار و دشمنان را جایز نمی دانند و پیام اخلاقی این مرجع عالیقدر در مقابل این هجمه‌ها این بود که گفتند: از کسی ناراحتی و گلایه ندارم و همه را بخشیدم.  

خطیب نماز جمعه شهرقدس افزود: همچنین مبارزه با فساد در تریبون نماز جمعه و برقراری اتحاد و یکپارچگی میان مردم و مسوولان از وظایف ائمه جمعه است اما برخی افراد توهین‌هایی به امامان جمعه کشور می‌کنند و شخصیت امین و نماینده رهبر معظم انقلاب یعنی حاج آقا حاج علی اکبری را مورد تهاجم بی رحمانه خود قرار دادند که صاحبان قلم و رسانه باید نسبت به این مسائل آگاه باشند. 

وی بیان کرد: اقدامات هوشمندانه نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با مجاهدت، شهامت و غیرت جوانان ایرانی همراه بود و سپاهیان کشور سیلی به گوش آمریکا نواختند و امروز با افتخار می گوییم که آمریکا را زیر پا له کردیم و فرمایش امام راحل محقق شد.

حجت الاسلام جوکار افزود: آنچه مهم است باید آمریکای داخلی یعنی فساد و تبعیض و فقر و گرانی و مسوولین ناکارآمد داخلی نیز شکسته شود و از دولت انقلابی می‌خواهیم این روحیه فساد در برخی رگه های استکباری کشور را از بین ببرد 

وی با اشاره به روز فرهنگ عمومی گفت: فرهنگ عمومی فقط با جلسات درست نمی‌شود و فرهنگ عمومی نتیجه عقاید و باورها و رفتار ها و هنجارهای مردمی است که باید بر اساس قرآن و عترت ساخته و تقویت شود.

امام جمعه شهرستان قدس ضمن تشکر از اقدام راهبردی مجلس در تصویب طرح جمعیت و خانواده و ازدواج اظهار داشت:خانواده و جمعیت از مصادیق مهم در فرهنگ عمومی است و اکنون بحمدالله برای تسهیل و حمایت از امر مهم ازدواج و فرزندآوری طرح مهم و راهبردی وجود دارد که باید دولت محترم زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری اجرای آن را فراهم نماید.

امام جمعه شهرقدس افزود: وجود نیروی جوان کارآمد از عوامل راهبردی جامعه است و حرکت کشور به سوی سالمندی است و تنها ۸ سال برای نجات کشور از پیری جمعیت زمان مانده و لازم است دستگاه‌های مختلف و مردم، کشور را از این خطر نجات دهند. 

وی در ادامه تصریح کرد: نقش اصلی تبیین هنرمندانه و باور پذیر در سطح افکار عمومی است و همه نهادهای تبلیغی و ترویجی باید با اقدام قرارگاهی و هدفمند و تقسیم کار ملی و زمان مند، قدر این فرصت طلایی را دانسته و با تسهیل در امر ازدواج، آینده کشور را به سمت جوانان پیش برند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات