امام‌جمعه یزد:

آمریکا دیگر توان و قدرتی برای ایستادگی در برابر ایران ندارد

امام‌جمعه یزد با بیان اینکه آبروی آمریکا در جهان با عملیات افتخارآمیز سپاه پاسداران بر باد رفت، گفت: آمریکا دیگر هیچ توان و قدرتی برای ایستادگی و رودررویی در برابر ایران ندارند.
کد خبر: ۹۳۸۷۹۴۷
|
۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته یزد با اشاره به روز فرهنگ عمومی اظهار داشت: فرهنگ صفت و خصلتی در وجود انسان است که برگرفته از عادت، روش، روحیه و مواردی از این قبیل است که معمولاً در درون انسان جایگاهی پیدا می‌کند و به حرکت‌های ظاهری انسان به وسیله آن تنظیم می‌شود.

وی با بیان اینکه در زندگی انسان فرهنگ یک اصل است افزود: اگر این سنت، روش، سیره، عادت و درایت که مجموع آن‌ها را فرهنگ می‌دانیم نیکو و خوب باشد انسان رفتار‌های خوب از خود به نمایش می‌گذارد و برعکس آن اگر بر اساس ویژگی‌های غیراخلاقی پایه گذاری شود رفتار انسان هم نامناسب است.

امام‌جمعه یزد یکی از فرهنگ‌های خوب را فرهنگ جدیت، تلاش و کوشش دانست و عنوان کرد: اگر این فرهنگ در جامعه نهادینه شود، همه افراد با تلاش و کوشش زمینه رشد و توسعه جامعه را فراهم می‌کنند در مقابل هم بعضی افراد هستند که به دلیل داشتن تنبلی و بیکاری، به جای آنکه اقدام به ساختن زندگی کند، با مشکلات زندگی می‌سازد.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: امروز خیلی از ما ساعت‌ها در طول روز اقدام به کار کردن می‌کنیم، ولی هیچ زمانی نمی‌نشینیم یک ساعت فکر کنیم که چگونه می‌توانیم در تولید این دستگاهی که با آن کار می‌کنیم خودکفا شویم و حتی وقتی یک دستگاهی خراب می‌شود اقدام به فکر برای تعمیر آن نمی‌کنیم و منتظر می‌مانیم تا از خارج کشور قطعات لازم برای تعمیر را ارسال کنند؛ همه این موارد ناشی از عدم وجود تفکر در سیستم آموزشی کشور ماست.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: در طول دوران آموزشی دانش‌آموزان و دانشجویان ما باید هرآنچه که در کتاب‌ها وجود دارد و معلم بیان می‌کند را حفظ کنند تا بتوانند نمره بیاورند و به‌هیچ عنوان برای اینکه آیا راهی برای بهترشدن این علم وجود دارد یا نه فکر نمی‌کنند و هیچ بحثی در ارتباط با مباحث درسی صورت نمی‌گیرد.

ناصری یزدی از مسئولان خواست برای پیاده کردن فرهنگ عمومی مناسبت و جمع شدن فرهنگ‌های نادرست و نامناسب برنامه‌ریزی لازم داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تصویب قانون حمایت از خانواده در مجلس اشاره کرد و گفت: از مجلس بابت تصویب این قانون تشکر می‌کنیم و درخواست داریم که با جدیت اجرای آن دنبال شود. متاسفانه غرب به صورت ویژه درحال تلاش برای از بین بردن کانون خانواده در ایران است و در این راستا تاکنون هم سن ازدواج به شدت بالا رفته و فرزندآوری کاهش و طلاق افزایش یافته است.

ناصری یزدی با تاکید بر اینکه تداوم این روند برای کشور ما مشکل و بحران بسیار جدی به وجود می‌آورد گفت: متاسفانه در کنار این بحران، تعامل با سگ‌ها و نگهداری آن‌ها به جای فرزند یک چالش بسیار جدی و خطرناک دیگر در جامعه ماست.

امام جمعه یزد اقتدار نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برابر دزدی مفتضحانه آمریکایی‌ها را سبب فروریختن کامل آبروی این کشور مستکبر در جهان دانست و عنوان کرد: این اقدام ثمره شکسته شدن اقتدار آمریکا در هشت سال دفاع مقدس است و آمریکا دیگر هیچ توان و قدرتی برای ایستادگی و رودررویی در برابر ایران ندارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار