۳۸۰۰ هکتار از زمین‌های سیستان زیرپوشش طرح فرعی آبرسانی قرار گرفت

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: شبکه فرعی آبیاری در بیش از سه هزار و ٨٠٠ هکتار از اراضی زیرپوشش طرح آبرسانی دشت سیستان امسال اجرایی شد.
کد خبر: ۹۳۸۸۰۵۸
|
۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، اظهارداشت: عملیات اجرایی فاز دوم آبرسانی دشت سیستان از مهرماه سال گذشته آغاز شد و تاکنون مطالعه و طراحی سطحی حدود ١١ هزار هکتار با ۵۵۵ گروه هم آب ازشبکه فرعی به پایان رسیده که از این سطح معادل سه هزار و ٨۶٨ هکتار آن اجرایی شده است.

وی ادامه داد: برای ادامه اجرای شبکه فرعی در مزارع پنج شهرستان حوزه سیستان در سال جاری ٧٠٠ میلیارد ریال اعتبار تأمین و هزینه خواهد شد.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: در اجرای طرح صرفا از پیمانکاران بومی دارای صلاحیت استفاده می شود بطوریکه ٢۵ شرکت پیمانکار بومی ، عملیات اجرایی طرح شامل انتقال آب با لوله از محل حوضچه های پنج هکتاری به سرمزارع یک هکتاری را برعهده دارند.

زربافتی افزایش بهره‌وری مصرف آب، توزیع پایدار، یکسان ومطمئن آب بین کشاورزان را از اهداف مهم اجرای فاز دوم طرح آبرسانی ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان برشمرد و گفت: این مهم تقاضا محور بوده و براساس درخواست کشاورزان و مشارکت آنان انجام می‌ شود.

با اجرای طرح آبیاری، انتقال آب به ۴۶ هزار هکتار از زمین های کشاورزی دشت سیستان بوسیله لوله انجام می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار