رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک:

آغاز تزریق دوز سوم واکسن کرونا در استان مرکزی

جمالیان گفت: در استان مرکزی تزریق دوز سوم افراد بالای ۶۰ سال از امروز آغازشده که جمعیت هدف باید به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.
کد خبر: ۹۳۸۸۱۲۸
|
۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی، گفت: در حال حاضر در استان مرکزی شاهد تغییر رنگ‌بندی شهرستان‌ها هستیم که تفرش وضعیت قرمز کرونایی و محلات و کمیجان وضعیت نارنجی دارند که نشان از شکننده بودن وضعیت استان دارد.

جمالیان اظهار کرد: با توجه به شرایط در حال حاضر در کشور ۱۴ استان روند نزولی و ۱۰ استان صعودی و باقی وضعیت ایستایی و ثابت دارند اما متاسفانه اطراف استان مرکزی وضعیت متغیری را شاهدیم که باید به این مسئله توجه داشته باشیم.

وی ادامه داد: وضعیت واکسیناسیون در استان مرکزی مطلوب است و تاکنون ۸۵ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال یک دوز و ۶۰ درصد دو دوز را دریافت کرده اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: تا پایان ماه به ۷۰ درصد واکسیناسیون در استان مرکزی خواهیم رسید و باید به سرعت به رقم ۸۵ درصد در تزریق دو دوز واکسن برسیم.

جمالیان اضافه کرد: آنچیزی که امروز باید مورد توجه قرار گیرد با توجه به بارش های اخیر، در صورت مرطوب شدن ماسک باید تعویض ماسک انجام شود.

وی گفت: آمار شیوع کرونا در مدارس استان چشمگیر نبوده اما شیوع آنفلوانزا را در مدارش شاهد هستیم که باید به این مسئله توجه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: متاسفانه ضعیف ترین میزان واکسیناسیون را در شهرستان کمیجان شاهد هستیم به طوری که تاکنون ۵۴ درصد جمعیت این شهرستان دو دوز را دریافت کرده اند و لذا باید تدبیرات لازم اندیشیده شود.

جمالیان یادآور شد: در استان مرکزی تزریق دوز سوم افراد بالای ۶۰ سال از امروز آغاز شده که جمعیت هدف باید به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی ادامه داد: دانشگاه ها و آموزش و پرورش باید آمار واکسیناسیون دانشجویان و دانش آموزان را به دانشگاه علوم پزشکی اعلام کنند چراکه وضعیت را نداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: با توجه به صدور حکم شهردار اراک و آرزوی موفقیت برای ایشان انتظار است نسبت به انجام مصوبات اهتمام‌بیشتری صورت گیرد که مصوبه دو هفته اخیر جهت استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی از کارت خوان باید با جدیت دنبال شود.

جمالیان اظهار کرد: البته شهرداری در این خصوص اعلام کرده که در حال برگزاری مناقصه هستیم و امیدواریم که برنامه های مدیریت خدمات شهری و خصوصا در اماکن شلوغ با جدیت و سرعت بیشتری انجام گیرد.

وی گفت: متاسفانه در استان شاهد صف های توزیع کالاها بدون رعایت پروتکل ها را شاهد هستیم که سازمان صمت و اصناف باید طوری برنامه ریزی کنند که پراکندگی مراکز توزیع بیشتر باشد و کمترین میزان صف برای مردم ایجاد شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: از امروز دوره دوم مقطع متوسطه بازگشایی می شود که لازم است آموزش و پرورش با مراکز بهداشت تعامل جدی داشته باشد تا شاهد اتفاقی ناگوار نباشیم چراکه در صورت بروز مشکلاتی آسیب پذیر خواهیم بود.

جمالیان افزود: کارت واکسیناسیون دانش آموزان باید با دقت بررسی شود و جمعیت کلاس ها و سرویس های بهداشتی مدارس مرتبا تحت نظارت باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: در آذر ماه شاهد بازگشایی دانشگاه ها هستیم و در این شرایط که خوابگاه های خودگردان تعطیل هستند و این امر موجب ایجاد چالش های کمبود فضای خوابگاهی شده که باید برای آن تدبیر کرد چراکه در آذر ماه افزایش تعداد دانشجویان نیازمند خوابگاه، مشکل آفرین خواهد بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه در طی دو ماه اخیر با بازگشایی دانشگاه علوم پزشکی مشکلی ایجاد نشده و امیدواریم باقی دانشگاه ها نیز با جدیت برای رعایت پروتکل های بهداشتی برنامه ریزی داشته باشند.

جمالیان یادآور شد: در شهرستان محلات شاهد افزایش آمار هستیم که باید دلایل آن بررسی شود و البته نمایشگاه سنگ محلات که به بهترین شکل ممکن برگزار شد اما حاشیه هایی که داشت موجب افزایش مسافرت ها و تردد ها در طی سه هفته اخیر شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: در طی ایام گذشته هتل ها و محل های اقامتی در محلات تکمیل ظرفیت شدند و رستوران ها پر از مشتری بود که این مسئله باعث تغییر وضعیت این شهرستان در روزهای اخیر و نارنجی شدن شرایط کرونایی محلات شده که مسئولین شهرستانی باید نسبت به این شرایط توجه بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات