نماینده ولی فقیه در مازندران:

طرح جامع گردشگری در مازندران تدوین شود

ساری-آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی در این جلسه، با تاکید بر تدوین سریع طرح جامع گردشگری در استان سریع‌تر، اظهار کرد: طی سه سال اخیر کم‌کاری‌هایی انجام شده که انتظار می‌رود در این مدت مسائل جدی گرفته شود.
کد خبر: ۹۳۸۸۲۳۲
|
۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

طرح جامع گردشگری در مازندران تدوین شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،به گزارش دبیرخانه جشنواره هنری گردشگری چلچلا، نشست هم‌اندیشی مجمع نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی با محوریت رویداد بین‌المللی ۲۰۲۲ ساری از صبح امروز در سالن میراث فرهنگی و گردشگری مازندران برگزار شد، در این نشست نمایندگان مازندران به برخی ظرفیت‌ها و چالش‌های حوزه گردشگری مازندران اشاره کرده و از پوستر نخستین جشواره هنری گردشگری چلچلا رونمایی شد.

آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی در این جلسه، با تاکید بر تدوین سریع طرح جامع گردشگری در استان سریع‌تر، اظهار کرد: طی سه سال اخیر کم‌کاری‌هایی انجام شده که انتظار می‌رود در این مدت مسائل جدی گرفته شود.

نماینده، ولی فقیه در استان مازندران خواستار استفاده از همه ظرفیت‌ها برای میزبانی مراسم گردشگری ۲۰۲۲ شد و بیان کرد: کشور ما و استان مازندران ظرفیت بسیار مناسبی در حوزه گردشگری دارد و از این ظرفیت برای توسعه استان باید به خوبی استفاده شود.

وی در ادامه خواستار بهسازی و بازسازی آثار تاریخی استان مازندران شد و گفت: امکان ایجاد این جایگاه‌ها وجود ندارد، با کم‌توجهی به آثار میراثی دست‌کم جلوی تخریب این آثار گرفته شود.

طرح جامع گردشگری در مازندران تدوین شود
غلامرضا شریعتی رئیس مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار کرد: باید از این ظرفیت برای معرفی جامع و کامل استان مازندران به خوبی استفاده شود.

وی با اعلام اینکه موقعیت مازندران با دیگر استان‌های دیگری که کشور در گذشته معرفی شده بسیار متفاوت است، افزود: آثار تاریخی استان بسیار بیشتر از سایر نقاط کشور است، باید از همه ظرفیت‌ها به بهترین نحو استفاده شود.

نماینده مردم شرق استان مازندران، ادامه داد: برای اجرای برنامه مناسب نیاز به همراهی و همه جانبه مدیران استانی و ملی است.

رئیس مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حاشیه رونمایی از پوستر جشنواره هنری و گردشگری چلچلا عنوان کرد: اردوی راهیان نور جنگل از اقدامات خوب سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه کربلا است چرا که رزمندگان مازندران در حوزه حفظ امنیت استان زحمت بسیاری کشیده و شهدای بسیاری را تقدیم کردند.

وی ادامه داد: لازم است به بحث گردشگری جنگل توجه ویژه شود و ما هم در این مسیر حتما حمایت می‌کنیم.

طرح جامع گردشگری در مازندران تدوین شود
محمد عباسپور در ادامه این جلسه اظهار کرد: در راستای بحث ساری پایتخت گردشگری ۲۰۲۲، سپاه کربلا با همه زیرساخت‌هایی که در اختیار دارد کمک خواهد کرد.

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه کربلا با اشاره به اینکه جشنواره هنری و گردشگری چلچلا در راستای بحث گفتمان مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب است، تصریح کرد: حضرت آقا بحث گردشگری را یکی از ظرفیت‌های مقابله با تحریم‌های دشمن می‌دانند که به دنبال خشن نشان داده چهره جمهوری اسلامی در جهان هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه گردشگری تعالی بخش یکی از برنامه‌های ما در این حوزه است، عنوان کرد: باید از ظرفیت علما، مشاهیر، امام‌زاده‌ها، مقبره شهدا و روایداد‌های تاریخی که در استان داریم استفاده کرد که این برنامه درگردشگری تعالی بخش پیگیری می‌شود.

عباسپور با اشاره به اینکه قرار است با استفاده از ظرفیت ریلی استان راه‌اندازی تور گردشگری جنگل را با محوریت اتفاقات سال ۶۰ داشته باشیم، اظهار کرد: این برنامه با همان مدل راهیان نور جنوب اجرایی می‌شود.
وی در پایان گفت: یکی از اهداف جشنواره هنری گردشگری چلچلا معرفی آثار فاخر و کمک به بحث محتوایی «ساری پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو سال ۲۰۲۲» است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها