نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: در کنار رسیدگی به مسائل معیشتی خانواده های زندانیان، مقوله فرهنگی و دینی نیز باید مدنظر متولیان از جمله انجمن حمایت از زندانیان باشد.
کد خبر: ۹۳۸۸۴۱۵
|
۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با اعضای انجمن حمایت از زندانیان استان یزد با تاکید بر اینکه زندانیان باید آموزش‌های فنی و مهارتی فرا بگیرند، اظهار داشت: باید به نحوی از مددجویان حمایت شود که پس از آزادی از زندان دارای شغل باشند.

وی با لزوم کارآفرینی برای زندانیان تاکید کرد و افزود: این افراد اگر بعد از آزادی از زندان، باز هم مشکل بیکاری داشته باشند، دوباره شرایط ارتکاب جرم پیدا خواهند کرد و به زندان باز می‌گردند.

ناصری با بیان اینکه در بسیاری از صنایع از جمله پوشاک می‌توان شرایط کارآفرینی برای زندانیان در بند و آزاد شده ایجاد کرد، عنوان کرد: پوشاک نه آفت دارد و نه دغدغه و نیاز به سرمایه گذاری هنگفت یا آموزش‌های پیچیده ندارد و به راحتی می‌توان آن را گسترش داد.

امام جمعه یزد همچنین بر انجام اقدامات فرهنگی و اجرای برنامه‌های فرهنگی در زندان‌ها نیز تاکید کرد و گفت: خانواده‌های زندانیان علاوه بر مشکلات معیشتی از مشکلات فرهنگی نیز رنج می‌برند که برای این موضوع باید چاره اندیشی شود.

ناصری تاکید کرد: علاوه بر زندانیان، روی خانواده‌های آن‌ها نیز باید کار فرهنگی و دینی انجام شود و برای تحقق این امر باید از ظرفیت روحانیون استفاده شود.

ارسال نظرات