خبرهای داغ:
مراسم تکریم و معارفه استاندار جدید قم با حضور وزیر کشور و مسئولان استانی برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۸۸۵۹۱
|
۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۲:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مراسم تکریم و معارفه استاندار جدید قم در سالن کرامت استانداری برگزار شد.

احمد وحیدی وزیر کشور، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، آیت‌الله سید محمد شاه‌چراغی عضو مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه (س) احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در این مراسم حضور داشتند.

همچنین سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، حجت‌الاسلام ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، سقائیان نژاد شهردار قم، حجت‌الاسلام غریب دادستان قم، حجت‌الاسلام لطفی نیاسر مدیرکل صداوسیمای استان، نمایندگان بیوت مراجع و جمعی از اصحاب رسانه از دیگر حاضران این مراسم بودند.

احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در این مراسم اظهار داشت: جناب سرمست درزمینهٔ مقابله با کرونا اقدامات بسیار خوبی انجام داد و بسیج و سپاه را وارد میدان کرد که شایسته تقدیر است.

وی ادامه داد: شاه‌چراغی در زمینهٔ ساخت و سازی که در استان لرستان بر عهده سپاه بود و رسیدگی به محرومین این استان تلاش‌های بی‌نظیری انجام داد که قابل‌تقدیر و تشکر است، تجربه چندساله سردار سبب شد وزیر کشور ایشان را به‌عنوان مدیر عالی دولت در استان قم معرفی کند.

امیرآبادی بیان کرد: من و حجت‌الاسلام ذوالنور از ابتدا سردار کاظمی قمی و سردار شاه‌چراغی را به‌عنوان استاندار معرفی کرده و به وزیر کشور گفتم اگر نظر نمایندگان قم در مجلس موردتوجه است این موضوع را مدنظر قرار دهید و شکر خدا این افتخار نصیب قمی‌ها شد و سردار شاه‌چراغی به‌عنوان استاندار قم انتخاب شد.

وی گفت: هفته گذشته که خدمت آیت‌الله رئیسی بودم ایشان گفت که هرچه می‌گذرد نسبت به آینده خوش‌بین‌تر هستم و زمینه حل مشکلات توسط جوانان کشورمان وجود دارد و این امیدواری برای ما نعمت است که با بهره‌مندی از ظرفیت کشور تحریم‌ها قابل‌عبور است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: اراده و هماهنگی خوبی در دولت وجود دارد و با آمدن سردار شاه‌چراغی این موضوع سبب می‌شود ان‌شاءالله مشکلات استان برطرف شود.

بهرام سرمست استاندار سابق قم در این مراسم بیان کرد: از خداوند سپاسگزارم امروز که این مسئولیت را واگذار می‌کنم توفیقاتی که در استان ایجاد شد در سایه هم راهی و هم‌دلی عوامل مختلف استان بود و این دوران به‌خوبی و خوشی پشت سر گذاشتیم.

وی افزود: در کنار تحریم‌های ظالمانه با بیماری عالم‌گیر کرونا مواجه شدیم که از قم به‌خوبی و درستی کشف و با جسارت اعلام شد و در روز‌های نخست برای آن تمهیدات داشتیم.

استاندار سابق قم تصریح کرد: ۱۱۱ جلسه ستاد مقابله با کرونا تشکیل دادم و در روزی که استاندار جدید قم معرفی شد در جلسه ستاد کرونا بودم و در روز چهارشنبه بعد از مدت‌ها تعداد فوتی‌های قم صفر شد.

سرمست ادامه داد: اقداماتی که انجام دادیم با هماهنگی و همکاری دیگر دستگاه‌های استان بود، استان قم دارای ظرفیت‌های عظیمی است که باید با بهره‌مندی از آن در راستای رفع مشکلات این استان اقدام کرد.

وی افزود: در رابطه با کرونا و سیل مردمان استان قم و گروه‌های مردمی در خط مقدم تصمیمات ما بودند و درزمینهٔ سیل سال ۹۸ بدون اینکه حتی معین استان لرستان باشیم امدادرسانی و فعالیت‌های مردمی ما انجام می‌شد.

استاندار سابق قم ادامه داد: وقتی پای منافع مردم در میان است باید همه همت وتلاش برای رفع مشکلات انجام شود و از هیچ تلاشی دریغ نکرد، ایجاد هماهنگی میان مدیران استان موضوع بسیار مهمی است و اگر اختلافی وجود دارد استاندار باید با سعه‌صدر آن را برطرف کند.

سرمست بابیان اینکه قم ازنظر امنیت سرمایه‌گذاری رتبه سوم کشور را دارد، گفت: استان قم درزمینهٔ گرانی جز استان‌های سی و سی و یکم بوده است و همچنین ازنظر رتبه فلاکت از استان‌های مطلوب هستیم که این موضوع نشان‌دهنده تدین اصناف استان است.

وی گفت: به همه کارآفرینان تحسین می‌گویم که سرمایه خود را وارد عرصه کردند و در این زمینه حمایت‌های لازم را انجام دادم و در استان واحد‌هایی که موفق بودند را حمایت کردیم.

بیژن سلیمان پور معاون استاندار قم در این مراسم بیان کرد: میزان رشد و توسعه این استان با توجه به جایگاهی که دارد نسبت به وضعیت مطلوب همچنان فاصله زیادی دارد.

وی بیان کرد: سید محمدتقی شاه‌چراغی استاندار جدید قم از شخصیت‌های جهادی، شناخته‌شده و خدوم است که با حضور وی فصل جدیدی از خدمت به مردم رقم خواهد خورد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم بیان کرد: دشمنان طی ماه‌های اخیر تلاش بسیاری کردند که دوگانگی‌های دین و سلامت را در این استان با کمک دستگاه‌های رسانه‌ای خود راه‌اندازی کنند که با رصد و پایش به‌موقع دستگاه‌های امنیتی اجازه عرض‌اندام نداده است.

وی خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته شاهد هیچ مشکل یا معضل امنیتی در سطح استان نبودیم، خاطرنشان کرد: در این مدت همچنین تمام سیاست‌های کلان مانند انتخابات، مدیریت کرونا، مباحث اقتصادی و ... به نحو شایسته‌ای انجام‌گرفته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها