هک کردن واژه‌ای است که در عصر دیجیتال زیاد آن را می‌شنویم. از آنجایی که اکثر مردم، اطلاعات مهم خود را در گوشی‌های هوشمند تلفن همراه خود نگهداری می‌کنند، هک شدن آن خیلی دور از انتظار نیست.
کد خبر: ۹۳۸۸۸۸۲
|
۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵

به خبرگزاری بسیج، هک کردن گوشی یک کار مخفیانه است و احتمالاً شما متوجه آن نخواهید شد. وقتی‌که شما اکثر اطلاعات مهم خود را در گوشی هوشمند تلفن همراهتان نگه می‌دارید باید این احتمال را بدهید که اطلاعاتتان توسط هکر‌ها به سرقت برود. اما جای نگرانی نیست. برای اینکه گوشی همراه خود را از دست هکر‌ها در امان نگه‌دارید به چند توصیه ساده و مهم توجه کنید.

اگر در یک مکان عمومی هستید، هرگز اینترنتتان را بدون اینکه تنظیمات امنیتی روی آن را فعال کنید در اختیار دیگران قرار ندهید. از اینترنت وای فای مکان‌های عمومی تا حد امکان استفاده نکنید. حواستان باشد بلوتوث گوشی‌تان همیشه خاموش باشد مگر در مواقعی که از آن استفاده می‌کنید. مراقب باشید اپلیکیشن ناشناخته‌ای روی گوشی‌تان نصب نشده باشد؛ پس مرتباً آن را بررسی کنید. پیام‌ها، لینک‌ها یا فایل‌های مشکوک را باز نکنید شاید یک برنامه مخرب باشد. از هر سایتی فایل و نرم‌افزار دانلود نکنید. روی گوشی‌تان حتماً آنتی‌ویروس داشته باشید و دائماً آن را به‌روزرسانی کنید.

ارسال نظرات