خبرهای داغ:

محتوای فضای مجازی را نباید جدی گرفت/فرهنگ کتابخوانی در جامعه گسترش یابد

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه سمنان گفت: بخش اعظم محتواها با میزان بیننده بالا در شبکه‌های اجتماعی، ماهیت سرگرم‌کننده و غیرجدی دارند که افراد نباید درگیر محتوای سرگرم‌کننده شوند.
کد خبر: ۹۳۸۸۹۱۳
|
۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین سیدابوالفضل راسخی در جمع سربازان وظیفه سپاه ناحیه سمنان اظهار کرد: سرانه مطالعه در کشور بسیار پایین است.

وی با اشاره به اهمیت کتابخوانی در افزایش سطح دانایی گفت: قطعا کتابخوانی در نوع نگرش انسان ها به جهان خلقت و بهتر زیستن کمک می کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه سمنان اظهار داشت: کتاب خواندن باید در سبد و جزو ضروری ترین کارهای هر فرد قرار گیرد.

حجت الاسلام راسخی گفت:  فضای مجازی امروزه بسیاری از افراد جامعه را به ویژه جوانان و نوجوانان را از کتاب و کتابخوانی دور کرده است و از این حیث باید به این موضوع نگریسته شود که افراد برای استناد به حرف ها و گفته هایشان برای مثال به فلان مطلب منتشر شده در فضای مجازی یا شبکه های اجتماعی و اینترنت استناد می کنند؛ در صورتی که این رویه باید اصلاح شود.

وی اظهار داشت: بسیاری از مطالبی که در فضای مجازی یا اینترنت وجود دارند، فاقد اعتبار و سندیت لازم هستند و ممکن است در بسیاری از موارد افراد را دچار اشتباه کنند؛ بنابراین نمی توان گفت این فضا بستری مناسب برای افزایش سطح آگاهی و دانایی است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه سمنان بر انس و الفت هر چه بیشتر جوانان به سمت و سوی کتاب و کتابخوانی تأکید کرد و گفت: برگزاری مسابقات کتابخوانی می تواند راهکاری مناسب برای رغبت و گرایش افراد مختلف به خواندن کتاب باشد.

حجت الاسلام راسخی تأکید کرد: البته باید توجه داشته باشیم که هر کتابی نیز مناسب خواندن نیست، بنابراین خواندن کتاب مناسب و یافتن آن نیز مؤلفه ای است که باید هر فرد مورد توجه قرار دهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها