خبرهای داغ:
رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین

خدمات وقف، کارگشایی مشکلات اقتصادی و اشتغالزایی جامعه است

کد خبر: ۹۳۸۸۹۹۸
|
۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷

عباسپور گفت: اقدامات وقف به ویژه در حوزه تبدیل به احسن موقوفات، نقش مهمی در ایجاد اشتغال و کارآفرینی دارد.


قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، نشست تخصصی مجمع نمایندگان استان قزوین با مدیرکل، معاونین و روسای ادارات ستادی و اجرایی اوقاف و امور خیریه استان قزوین در سالن جلسات اوقاف و امور خیریه استان قزوین برگزار شد.

روح اله عباسپور رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین در این نشست بیان کرد: مجمع نمایندگان باتوجه به دغدغه مندی در حوزه رفع مشکلات مردم همیشه در جلساتی از این دست حضور دارند اما به دلیل اهمیت جایگاه وقف و مشکلات مردم در این حوزه در کنار مردم و وقف قرار داریم.

رییس مجمع نمایندگان استان اظهار کرد: ما ضمن پیگیری مشکلات مردم باید حقوق اوقاف و واقفین را نیز در نظر بگیریم. در درجه اول رضایت خداوند و حق وقف را در نظر بگیریم و به دنبال آن با یک خرد جمعی گره مشکلات مردم در این حوزه برطرف شود.

عباسپور عنوان کرد: از وقف تقدیر می کنیم که تنوع خدمت را در محورهای مختلف برای مردم ایجاد کرده است. اقدام وقف ارزش های زیادی دارد. این که یک ملک گسترده ای در یک روستا با قیمت بسیار ناچیزی تبدیل به احسن شود، این کار ارزش افزوده بالایی برای وقف دارد.

وی افزود: یکی از گرفتاری های کشور در حوزه اشتغال است و راهکارهای وقف گره مشکل جوانان را در حوزه اشتغال رفع می کند.

رییس مجمع نمایندگان اضافه کرد: در بحث معیشت، مردم مشکلات زیادی دارند و تلاش وقف کارگشایی این امر است. برخی بی توجهی ها موجب بی اعتمادی مردم شده و این امر موجب آسیب جدی به اعتقادات جامعه می شود و راهکار وقف برای فروش زمین و تبدیل به احسن می تواند گره از مشکلات چندین ساله مردم باز کند که بسیار قابل تقدیر است.

عباسپور از حوزه وقف و امور خیریه خواست تا حوزه های علمیه و مساجد نیز در برنامه های توسعه ای امور خیریه اوقاف قرار گیرد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار