به همت سپاه ناحیه بدره و درآستانه کنگره 3000 شهید استان ایلام؛

یادواره۳۵۶ شهید زن استان ایلام و شهدای شاخص و مدافع سلامت در شهرستان بدره برگزارشد

به همت سپاه ناحیه بدره و درآستانه کنگره 3000 شهید استان ایلام یادواره۳۵۶ شهید زن استان ایلام و شهدای شاخص و مدافع سلامت در شهرستان بدره برگزارشد.
کد خبر: ۹۳۸۹۰۱۶
|
۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج،یادواره۳۵۶ شهید زن استان ایلام و شهدای شاخص و مدافع سلامت در شهرستان بدره برگزارشد.

حجت الاسلام نوری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بدره با اشاره به عظمت و جایگاه والای زن در جامعه ایران و دوره صدر اسلام پس از جاهلیت و مقایسه این دو با جایگاه زن در جامعه غربی گفت: در آیات قرانی که داریم که  زن و مرد هیچ برتری نسبت به هم ندارند الا آنکه تقوایش بیشتر باشد ،زن در جامعه ی غربی به مثابه ی یک کالا برای خرید و فروش در ویترین فروشگاه ها عرضه می شود و از کوچک ترین حقوق انسانی خودش بهره مند نیست .

وی افزود:امروزه همان دوران جاهلیت در غرب بصورت مدرن تری در جریان است ؛ زنان در دوران جاهلیت حق رای نداشتند - حق مالکیت نداشتند و حتی در مایملک خود حق تصرف نداشتند.

وی ادامه داد : در جامعه غربی بعد از انقلاب صنعتی و با ایجاد کارخانه ها ؛ از زن بعنوان نیروی کار با مزد کم سوء استفاده کردند و آنها را در جهت خواسته های مردان و تامین منافع نظام سرمایه داری به خدمت گرفتند .

حجت الاسلام نوری تاکید کرد: در جامعه ی اسلامی  ما به برکت قران و اسلام،  زن در چنان جایگاهی قرار دارد که علاوه بر دارا بودنِ بدیهی ترین حقوق خود به عنوان عضوی از جامعه ؛ با کسب فضایل علمی و فرهنگی و دینی ؛ جایگاه های مدیریتی و مهم کشور را نیز اداره می کند . از زنان صدر اسلام : حضرت خدیجه (س) حضرت آسیه (س) و حضرت زهرا (س) نمونه های از زنان کامل هستند که قران از آنها به عنوان الگویی برای تمام انسان ها اعم از زن و مرد یاد می کند .

 مسئول دفتر نماندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بدره اظهار کرد: امروزه زنان ایرانی با الگوی صحیحی که اسلام و نظام جمهوری اسلامی با تکیه بر ظرفیت ها و توان زنان؛ ترسیم نموده است حرکتی پویا و مستمر در جهت فتح قله های رفیع علم و آگاهی دارند .

وی افزود:  همانگونه که جامعه جهانی شاهد است زنان ایرانی در میادین مختلف علمی ،ورزشی ، هنری و ... بخوبی می درخشند و پرچم ایران را بر فراز قلل رفیع آن عرصه ها به اهتزار درمی آورند و اثبات می کنند که با رعایت حدود و حریم اسلامی که برای زن مسلمان تعریف شده است ؛ هیچ محدودیتی و مشکلی ندارند.

حجت الاسلام نوری تاکید کرد: امروزه باید همت ما بر این باشد که زنان کشورمان را   بیش از پیش به عنوان سرآمد و الگو به جامعه جهانی معرفی کنیم تا زنان و مادران دیگر کشورها از زنان ما درس تعهد و محبت را یاد بگیرند بلکه جایگاه خود را به عنوان زن بشناسند و دست از خود تحقیری بردارند .

اخبار مرتبط
ارسال نظرات