خبرهای داغ:
یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس:

شخصیت شهید «چیت‌سازیان» جهانی شده است

همدان-یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس گفت: این روز‌ها شهید چیت‌سازیان تنها خاص مردم همدان نیست بلکه این شخصیت جهانی شده است.
کد خبر: ۹۳۸۹۱۰۵
|
۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۸
شخصیت شهید «چیت‌سازیان» جهانی شده است

به گزارش خبرگزاری بسیج، مهدی صمدی از پایگاه شهید امینی و در سی و چهارمین یادواره شهید علی چیت سازیان و بیش از ۱۰۰ شهید اطلاعات عملیات لشکر ۳۲ انصارالحسین (ع) که امشب در حسینیه امام خمینی (ره) با حضور مسئولین استانی و مردم ولایتمدار همدان و خانواده معظم شهدا برگزار شد، اظهار داشت: افتخار داشتم در «عملیات والفجر ۸ جاده ام القصر» در کنار شهید چیت‌سازیان باشم، جاده ام القصری که کتاب‌ها باید در مورد آن نوشته شود.

وی با بیان اینکه این روز‌ها شهید چیت‌سازیان تنها خاص مردم همدان نیست بلکه این شخصیت جهانی شده است، افزود: جنگیدن کنار علی آقا خیلی راحت بود دشمن تمام توان خود را گذاشته بود که از خاکریز عبور کند، ولی نمی‌دانست که بچه رزمنده‌های همدانی کنار فرماندهان خود فرماندهی به نام شهید چیت‌سازیان دارند که می‌تواند بر دشمن پیروز شود.

صمدی با اشاره به اینکه این شهید بزرگوار چکار کرد که بعد از ۳۴ سال باز یادواره گرفته می‌شود و این جمعیت در اینجا جمع می‌شوند، گفت: علی آقا را برای نسل جدید طور دیگری معرفی کردند درمیدان جنگ و در دوران دفاع مقدس علی آقا دنبال شرعیات، حلال و حرام و مستحبات بود او به همه این مسائل حساس بود که شد علی آقا.

وی با بیان اینکه علی آقا دست بچه‌ها را رها نکرد، ابراز داشت: بعد از گذشت ۳۴ سال با این یادواره‌ها می‌خواهیم بگوییم علی آقا ما پای کار هستیم، ایشان هم از بچه‌ها دستگیری کرده و به نوعی گروه‌های جهادی تشکیل شد به حرمت خون این شهدا و به خواسته رهبر معظم انقلاب امروز بچه‌های دفاع مقدس دوباره دور هم جمع شدند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس عنوان کرد: یک روز در جنگ نظامی دور هم بودیم، امروز در جنگ اقتصادی که باعث شده یکسری محرومیت‌ها به وجود آید و عده‌ای مظلوم و محروم رنج ببرند، بچه‌های دفاع مقدس پای کار آمدند و گروه‌های جهادی را تشکیل دادند و علی آقا سکان‌دار این گروه بچه‌های اطلاعات و عملیات شد.

وی با بیان اینکه در هر گروهی شهدا دستگیری کردند، اضافه کرد: بچه‌های دفاع مقدس می‌گویند امروز فرمان شما این است که محرومیت‌زدایی کنید و این لطف شهدا بود که ما به مناطق محروم راهی شویم.

صمدی با اشاره به اینکه افرادی که وارد گروه جهادی شدند حال خوبی دارند و حال آن‌ها حال دفاع مقدسی است، ادامه داد: به لطف خدا چندین گروه جهادی در شهر ما وجود دارد و همه یکپارچه شده‌ایم و در سال گذشته حدود ۱۲ منزل توسط گروه‌های جهادی با کمک خیرین احداث شد.

وی اضافه کرد: بچه‌های جهادی پای کار آمدند که بگویند همانند دوران دفاع مقدس پای کار هستیم و تا آنجایی که  در توان داریم در این بحث ورود پیدا خواهیم کرد و فعالیت می‌کنیم که امید را دوباره به مردم برگردانیم.

در ادامه این مراسم از کتاب «ملازم اول غواص» خاطرات محسن جامه بزرگ رونمایی به عمل آمد.

همچنین محسن جامه بزرگ از رزمندگان دفاع مقدس و اکبر امیرپور جانشین شهید علی چیت سازیان به خاطره گویی پرداختند و در پایان گروه نمایش به اجرای صحنه‌هایی از دفاع مقدس و واقعه عاشورا در کربلا پرداختند و حاج اکبر امیرپور مداحی کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار