وزیر خارجه اردن:

برقراری ثبات در سوریه به نفع اردن است/ لزوم تحقق راهکار سیاسی

وزیر خارجه اردن با بیان اینکه برقراری ثبات در سوریه به نفع کشورش است، گفت: ما همچنان بر لزوم تحقق راهکار سیاسی برای برون رفت از بحران سوریه تأکید داریم.
کد خبر: ۹۳۸۹۲۳۱
|
۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن سخنانی را در خصوص بحران سوریه مطرح کرد. وی گفت: حل و فصل بحران سوریه و برقراری ثبات در این کشور به نفع اردن است.

بر اساس این گزارش، این مقام اردنی افزود: ما معتقدیم که تحقق راهکار سیاسی بهترین راه حل برای برون رفت از بحران سوریه است. امروز دیگر همگان در خصوص این مسأله اتفاق نظر دارند و اختلافی در این زمینه دیده نمی شود.

الصفدی در خصوص تلاش ها برای بازگرداندن سوریه به اتحادیه عرب نیز گفت: تصمیم درباره بازگرداندن سوریه به اتحادیه عرب تنها به اردن مربوط نمی شود بلکه تمامی کشورهای منطقه باید در این زمینه اعلام نظر کنند.

پیشتر یک مقام بلندپایه سوری سخنانی را در خصوص ازسرگیری تماس‌ها میان دمشق و امان، مطرح کرد. وی گفت: ازسرگیری تماس‌ها میان دمشق و امان از یک سال پیش آغاز شده است و این مسأله مربوط به دیروز و امروز نیست.

این مقام عالیرتبه سوری افزود: تماس‌ها میان سوریه و اردن در سطوح عالی میان مقامات دو کشور از سرگرفته شده است. تماس تلفنی اخیر میان بشار اسد و عبدالله دوم اولین تماس آنها طی یک سال گذشته نبود.

وی در ادامه عنوان کرد: در طول یک سال گذشته چندین هیأت به نمایندگی از پادشاه اردن به کاخ ریاست جمهوری سوریه رفتند. سال گذشته فرصت برای اردن جهت اعلام ازسرگیری تماس‌ها با سوریه فراهم نبود، اما اکنون این فرصت فراهم شد.

 
ارسال نظرات