خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در مراسم تکریم و معارفه سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی قزوین؛
آیت اله عابدینی گفت: باید قدمی برداریم تا سرمایه های معنوی و فرهنگی سر سفره مردم بیاید و عدالت درمانی باید برای همه مردم به طور یکسان ایجاد شود.
کد خبر: ۹۳۸۹۳۶۳
|
۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰


قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، آیت اله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین که با حضور مسوولان کشوری و استانی در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد بیان کرد: اگر تاریخ را بررسی کنیم پیشکسوت درمان و سلامتی مردم انبیا الهی بودند که بنای بهداشت و سلامت جسمی و روانی را آیین الهی و انبیا ایجاد کردند.

وی گفت: بهداشت و درمان در دستورات الهی و دینی ما ریشه در ملکوت دارد و سرشار از دستوراتی است که بهداشت روحی و جسمی افراد جامعه را افزایش می دهد.

آیت اله عابدینی اظهار کرد: در قرآن کریم آمده «والتین و الزیتون»، قطعا یافته های علمی و اثرگذاری تغذیه سالم برای مردم از طریق همین کلمات توسط طبیبان احصا می شود.

آیت اله عابدینی عنوان کرد: پشتوانه های عظیم معنوی را در این زمینه ها داریم لذا باید قدمی برداریم تا سرمایه های معنوی و فرهنگی سر سفره بیاید و عدالت درمانی باید برای همه مردم به طور یکسان ایجاد شود.

وی افزود: بسیاری از مردم از حقوق بهداشت خود بی خبر هستند و لذا باید اقداماتی برای آگاهی سازی مردم داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: سبک زندگی مردم برای مقام معظم رهبری بسیار مهم است و لذا تغییر سبک زندگی می تواند موجب پیشگیری از بیماری ها شود.

آیت اله عابدینی اضافه کرد: متاسفانه در جهان بداخلاقی هایی وجود دارد که بیماری های را منتشر می کنند تا با ساخت درمان، هزینه های بسیار سنگینی را متوجه جوامع بشری می سازند. لذا تفاوت جامعه پزشکان مسلمان با جوامع دیگر این است که با صداقت و تقوا به درمان مردم می پردازد.

امام جمعه قزوین یادآور شد: پزشکان واسطه درمان هستند و شفا دهنده اصلی خداوند است و این رزقی است که خداوند نصیب جامعه دینی ما کرده است. زیبایی نظامی که می خواهد الگوی تمدن اسلامی و سرمشق جامعه محور مقاومت باشد این است که باید در عرصه اسلام شیرینی نظام پزشکی را به جان مردم بچشانند.

آیت اله عابدینی در پایان ضمن تقدیر از تلاش های دکتر پیمان نامدار به ویژه در حوزه مقابله با بیماری کرونا، برای دکتر دیده بانی سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی قزوین آرزوی موفقیت کرد و گفت: امیدواریم سرپرست جدید، در دوران خدمت، خلاقیت ها و نوآوری های خود را به صورت آشکار به مردم نمایان سازند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها