خبرهای داغ:
عباسپور گفت: از مسوولان وزارت بهداشت خواستار ضرورت و فوریت در توجه جدی به سرانه بهداشت و درمان استان و نیز پرداخت مطالبات استان در این حوزه هستیم. ‌
کد خبر: ۹۳۸۹۳۷۵
|
۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، روح اله عباسپور رییس مجمع نمایندگان استان قزوین در مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت در دوران دفاع مقدس جریان داشت و بعد از هشت سال دفاع مقدس نسل فعلی با فرهنگ دفاع مقدس داشت بیگانه می شد که با آغاز ویروس کرونا، کسانی که ادعایی بر انقلابی بودن نداشتند، یکبار دیگر فرهنگ ایثار و شهادت را در صحنه سلامت به نمایش گذاشتند.

وی گفت: در طول ایام کرونا شاهد تلاش حوزه سلامت و درمان بودیم که با تمام وجود برای یاری به بیماران، سلامت خود را به خاطر انداختند اما به سلامت در جامعه اندیشیدند.

رییس مجمع نمایندگان استان قزوین اظهار کرد: در شرایطی که دچار تحریم های ناجوانمردانه بودیم، دشمن مانع بهره مندی نظام و ملت از خدمات بهداشت جامعه بین المللی شد و ما با مشکلات زیادی در این خصوص مواجه شدیم اما استقامت ملت ایران بر تحریم ها، شرایط را تغییر داد.

نماینده مردم آوج و بویین زهرا عنوان کرد: حوزه سلامت یکی از حوزه هایی است که کارآمدی نظام را در بحث سلامت به نمایش گذاشت و خدمات رسانی به بهترین شکل ممکن با کمترین امکانات انجام شد حوزه درمان و سلامت است طوری که از جان گذشتگی این کادر، موجب شد تا مقام معظم رهبری از این حوزه و عرصه درمان تقدیر کردند.

وی افزود: ما بعداز انقلاب چالش های زیادی داشتیم اما از جمله حوزه هایی که در آن رشد داشتیم حوزه سلامت است. تولید بیش از ۹۰ درصد دارو در کشور بخشی از رشد حوزه سلامت کشور است و به فضل الهی امروز در کشور توریسم سلامت وجود دارد و ما بعنوان خدمتگزار مردم تقدیر را از راس تا ذیل از آموزش پزشکی داریم.

عباسپور اضافه کرد: اگر سه عامل اساسی رهبری، حضور مردم و خدامحوری در جامعه عوامل پیروزی انقلاب باشند باشند، قطعا وحدت و همگرایی نیز عوامل دیگری هستند که می توانیم برای این امر تعریف نماییم.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین تصریح کرد: اگر وحدت و انسجام دلی نبود قطعا موفقیت در دفاع مقدس وجود نداشت و امروز اگر بخواهیم موفق بوده و گره مشکلات در حوزه قانون گذاری و اجرا برداریم ضرورتا دستگاه ها باید احترام یکدیگر را حفظ کرده و انسجام داشته باشند. لذا در حوزه بهداشت و هر حوزه دیگری اگر این اتحاد نباشد گرفتار می شویم.

وی ضمن اشاره به اینکه امروز دولت و مجلس در کنار یکدیگر هستند و بدون یکدیگر فعالیت آنها معنا ندارد اظهار کرد: حیات سیاسی دولت بر اساس نگاه های مجلس است و اگر مجلس و دولت با هم همگرا نباشند وعده های دولت و مجلس پاسخگوی مردم نخواهند بود.لذا همگرایی باید در هر حوزه ای وجود داشته باشد و این دغدغه رییس جمهور بوده که مشورت بین مجلس و دولت وجود خواهد داشت و لذا این همگرایی قطعا موجب رفع مشکلات جامعه می شود.

نماینده مردم آوج و بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبودهای بخش درمان در استان قزوین عنوان کرد: استان های همجوار قزوین دو برابر استان قزوین در صندوق توسعه ملی بودجه دارند در حالیکه استان قزوین فقط پنجاه درصد از این بودجه را دریافت می کند. لذا از مسوولان وزارت بهداشت خواستار ضرورت و فوریت در توجه جدی به سرانه بهداشت و درمان استان و نیز پرداخت مطالبات استان در این حوزه هستیم. ‌کمبودهای حوزه درمان استان به گونه ای بود که اگر در شرایط کرونا سپاه و ارتش به کمک دانشگاه نمی آمدند شرایط بسیار سختی بر جامعه حاکم می‌شد. لذا اگر مطالبات استان پرداخت نشود مجمع نمایندگان شکایت خود را به مجلس می رسانند.

عباسپور در پایان ضمن تقدیر از تلاش های دکتر درمان در حوزه سلامت استان گفت: شاهد خدمات ویژه دکتر نامدار در استان بودیم. در حوزه میدانی دکتر نامدار خدمات بی شائبه ای در استان داشت.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها